Inlägg från: Babydreamer |Visa alla inlägg
  • Babydreamer

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Maajsi skrev 2016-11-04 18:32:05 följande:

Hoppas det jag också! Försöker att inte tänka på det, men det är svårt. Man checkar av så man har kvar sina symptom flera ggr varje dag, springer på toa stup i kvarten. Det tär på psyket. Längtar tills den 15:e då jag förhoppningsvis får se ett tickande hjärta. 

Ja den där oron är tärande. Jag ska på kub på måndag. Har nog börjat känna mig lugn med att den lille lever fortfarande men har börjat oroa mig för så mycket annat nu. Vi fick dåliga siffror på kub med sonen och den oron orkar jag inte med igen så jag hoppas innerligt att vi får bra siffror denna gång.

Den 15e är snart här och då hoppas jag oxå att du får se ett starkt tickande hjärta
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2016-11-09 14:13:54 följande:

Hur gick det på kub för dig? Jag är lite orolig nu. Inga symptom kvar förutom trötthet och lite spända bröst. Har inte ont dock, men känns som att det ska ske när som helst. Just på grund av att förra missfallet var precis såhär. Fast då försvann symptomen helt. Tröstar mig med att jag åtminstone har lite symptom kvar. Men det är väl så. Symptomen kommer och går. Vill bara att det ska bli den 15:e nu. 

Det gick bra på kub låg risk för downs vilket var otroligt skönt.

Det är jättevanligt att symtomen kommer och går. Det var likadant för mig och varje gång symtomen försvann fick jag panik. Nu är det ju bara några få dagar kvar tills du ska på ultraljud och jag kommer hålla tummen för dig <3
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2016-11-16 14:50:10 följande:

Vad skönt för er. Då kan du slappna av lite mer :) 

Det såg bra ut och man kunde se ett hjärta som slog, trots att läkaren bara gjorde ett vanligt ul. Så skönt det känns. Fick en ny tid om en månad. Längtar redan. Känns riktigt skönt att man får uppföljning även denna gång. Symptomen är tillbaka också Fick väl några spökveckor för nu mår jag riktigt illa igen :/ 

Åh vad skönt att det såg bra ut ja det är jobbigt med illamående men det är samtidigt en liten bekräftelse på att dett frodas i magen Mitt börjar släppa nu tror jag. Mår bara illa vissa dagar så det är lite bättre. Går in i vecka 15 på söndag så nu börjar det gå i rasande fart här
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2016-12-12 01:18:06 följande:

Ja, oj vad det svänger och har sig med symptomen. Nu mår jag faktiskt bra, om man bortser från tröttheten och foglossning som börjat ge sig till känna lite mer. Vad härligt att du slipper det nu. börjat känna sparkar ännu? Snart dags för RUL antar jag :) Jag tycker också tiden går superfort. 10+6 idag. På onsdag är det dags för ett nytt ul. 

Hej HelenFr å tack. hur fungerar det själv? 

Känner lite rörelser i magen men inte så mycket ännu.

Börjar oxå känna av fogarna mer och mer...

Ja vi har rul nästa fredag, så dagen innan julafton
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2016-12-12 01:18:06 följande:

Ja, oj vad det svänger och har sig med symptomen. Nu mår jag faktiskt bra, om man bortser från tröttheten och foglossning som börjat ge sig till känna lite mer. Vad härligt att du slipper det nu. börjat känna sparkar ännu? Snart dags för RUL antar jag :) Jag tycker också tiden går superfort. 10+6 idag. På onsdag är det dags för ett nytt ul. 

Hej HelenFr å tack. hur fungerar det själv? 

Blir lite orolig att du inte svarat men hoppas verkligen allt gick bra ändå på ultraljudet.
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2016-12-29 18:53:59 följande:

Oj, förlåt. Trodde jag hade svarat men måste ha missat att skicka. Det gick bra på ultraljudet. Allt såg fint ut. Så himla skönt. Blev lite besviken bara att läkaren, som aldrig träffat mig tidigare, inte brytt sig om att läsa i gamla journaler. Hon hade ingen aning om min historik eftersom hon bara nämnde rul och ev. ett till besök under graviditeten. Jag fick iaf ett till ul inbokat innan rul efter att ha förklarat min situation, men ändå. Trodde ändå att man som ny läkare såg till att läsa i patienternas journaler innan man träffar dem. Ska se till att det är "min" läkare hädanefter, för hon har ju åtminstone koll. Hur gick det gör dig på RUL? 

Åh vad skönt att höra att det såg bra ut

RUL gick jättebra, vi väntar en frisk liten kille till
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2017-01-09 15:25:17 följande:

Härligt! Blev du framflyttad något? :) 

Nej har fått behålla samma bf (20 maj) räknat från sista mensen även på ultraljud så den lille verkar växa precis som han ska
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2017-01-09 15:25:17 följande:

Härligt! Blev du framflyttad något? :) 

Hur går det för dig? Går graviditeten bra?

Här rullar det på och lilleman i magen sparkar massor om dagarna. Gick precis in i v 25. Är dock mycket strul i familjen och väntar på tid för familjerådgivning för att försöka undvika skilsmässa
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2017-02-01 17:22:12 följande:

Hej!

Skönt att höra att alt såg bra ut och att det fortfarande rullar på. Vad fort tiden går ändå. Känns som att man nyss plussade. Själv gick jag in i v. 19 igår och har tid för RUL onsdag nästa vecka. Känner mig fruktansvärt orolig men försöker tänka att det förmodligen bara är hjärnspöken. Har känt rörelser i några veckor men inte så att man med säkerhet kan säga att det är bebis som sparkar. Har moderkakan fram denna gång vilket förmodligen gör att det kommer kännas tydligt mycket senare. Har därför vårt att slappna av eftersom jag i tidigare graviditeter börjat känna vid den här tiden. Hoppas det löser sig för er och att familjerådgivningen fungerar bra. Inte kul att behöva gå igenom det mitt under en graviditet. Sänder en massa kramar till dig. 

Hur går det för dig Maajsi? Här rullar det på rätt fast rätt långsamt känns det som och har en del problem med bäckensmärtor Går in i vecka 30 på söndag.

Familjerådgivningen var toppen och vi jobbar fortfarande på vårt äktenskap men det känns så mycket bättre mellan oss nu
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2017-03-26 21:12:56 följande:

Hur går det för dig babydreamer? Tänker på dig. Jag är v. 24+3 idag. Var på tillväxtultraljud och flödesmätning i torsdags. Hör och häpna så vägde bebis 800 g enligt mätningarna och ligger alltså på +. Läkaren sa själv att vi får se till nästa gång om det var en felmätning. Brukar ju få små barn. Flödet på ena sidan var dock lite sämre men de håller ju koll. Såg ut att vara en flicka också men inte helt säkert. 

Jag kämpar på. Är galet trött på att vara gravid just nu. Men framförallt är jag trött på att jobba. Jobbar bara 50% men de 4 timmarna per dag suger ut all min energi... Längtar till 21 april när jag går hem på heltid inför förlossningen....

Skönt att det såg bra ut på TUL. Vi ska på TUL imorgon.
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2017-04-10 11:35:16 följande:

Åh. inte länge kvar då. Förstår  att det är tröttsamt. Jobbade min sista  helg förra helgen. Nu behöver jag bara fokusera på skolan och att klara examen. Hade nog aldrig klarat att jobba mer. Har fått hemska besvär med foglossningen. Hoppas så att jag klarar att ta examen iaf. Hur gick det på tul för er? Jag ska på ett extra besök imorgon. Lika långt gången idag som när Tor föddes. Riktigt jobbigt är det.

Nä nu börjar det kännas som att det finns ett slut på eländet. Har mått dåligt av någonting hela denna graviditet. Just nu har jag en överjävlig hosta och halsont. Hostade så mycket inatt att jag kräktes :'(

TUL gick bra. Bebisen ligger på ca +13% i vikt. Blev lite nervös då han låg i säte vid TUL men idag hos barnmorskan så låg han rätt och är påväg att borta ner sig
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2017-05-10 17:29:01 följande:

Hur går allt för dig nu Babydreamer? Nu är det nära. Om du nu inte redan fått såklart :) 

Det går. Beräknad nästa lördag men ska på läkarbedömning på torsdag nästa vecka för att se om jag kan få en igångsättning. Men hoppas den lille väljer att komma ut av sig självt nästa vecka, bara det sker på dagtid när sonen är på dagis annars är risken stor att jag måste föda barn själv då vi inte har någon barnvakt....

Hur går det för dig?
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2017-05-28 16:49:50 följande:

Hur har det gått för dig nu? Hoppas du redan snosar bebis. Jag har skrivit förut men tydligen kom det inte fram av någon anledning. 

Jag är så less på att vara gravid nu. Jag har sån smärta utav foglossningen och magen är i vägen så kan knappt göra något på egen hand. Får be sambon eller äldsta dottern ta på mig skorna t.ex. Nu har jag börjat svullna också och det är så obehagligt. Hoppas verkligen att tiden går snabbt nu.

Födde en son i onsdags kväll.

4345 g 54 cm ren kärlek

Är hemma och myser bebis nu men det är så mycket bråk i familjen så är inte den mysiga bebisbubblan direkt

Babybluesen slog till hos mig igår, maken ter sig deprimerad och hans 13 årigs dotter är bara ett riktigt rövhål som håller på och tjafsar och bråkar... och vår son (snart 5 år) är för det mesta ganska mysig och jättego mot sin lillebror men är även inne i nån utvecklingsfas och skriker och protesterar vid minsta motgång. Livet är inte en dans på rosor just nu...
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2017-06-15 10:22:02 följande:

Åh stort grattis till sonen Babydreamer <3 vad jobbigt att det är så mycket runt i kring. Allt man vill är att få njuta nu när man väntat 9 månader. Hoppas det löser sig för er. Kramar i massor. 

Tack det känns lite ?ugnare nu när de värsta hormonstormarna har lagt sig. Det fram emot att få höra när din lilla plutt kommit sen oxå!
  • Babydreamer
    Maajsi skrev 2017-07-20 00:04:52 följande:

Blev igångsatt och fick en flicka den 5/7 som var 54 cm lång och vägde 4690 g. Är så lycklig och vi bara myser. Skönt att allt känns bättre för dig. 

Åh vad roligt att höra! Stort grattis till din lilla tjej! Nästan samma storlek som min grabb ju
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!