Mischao skrev 2011-01-08 10:18:15 följande:
Trodde verkligen jag var gravid. Har ovanligt starka hugg runt livmoder-området och igår fick jag sjukanmäla mig för jag mådde fruktansvärt illa från och till hela dagen. Gjorde ett grav-test imorse som visade minus så nu sitter jag på jobbet och mår fortfarande lite illa av och till och är ledsen för att det inte blev något denna månaden ;(
Tycker mensen kan komma nu. Ju fortare kan man försöka igen. Är på BIM -1
Lugn och fin...
Ditt plus kanske komer istället?!
skruttnorpan skrev 2011-01-08 10:02:28 följande:
Skyrocket- hoppas att ditt halmstrå är hållbart och betyder att du fort är gravid! Vore ju helt underbart!
Lovika83- Nu håller vi tummen för en mensfri helg och ett bra besked på måndag!
Här pendlas det mellan hopp och förtvivlan, haha. En kollega frågade igår om jag var gravid igen då mina bröst såg stora ut. Hon vet vad som hände med missfallet och hon var den första som förutspådde att jag var gravid sist, just pga brösten. Dock inte en tillstymmelse till plus på bim -2...
Nu står hoppet mest kvar till att jag plusade sent förra graviditeten, men trodde då att det berode på att det inte var en frisk graviditet. Kan ju hoppas på att jag är låghormonare, men det ska ju vara ovanligt så hoppet är väl litet egentligen.
kramar
skruttnorpan skrev 2011-01-08 10:26:57 följande:
Förstår din frustration! Man vill bara ha ett deffinitivt svar! Har det blivit eller har det inte! För ett tag sedan hade jag glatt sagt till dig, att -HÅLL UT! du visar säkert + om någon dag, du är ju fortf för tidig med att testa!! Men nu känns det som att de flesta plusar innan BIM och då känns det nästan kört om man får neg ett par dagar innan. Håller iaf hoppet uppe för oss båda!
Stor kram
Kul arbetskompis!!
on kanske har rätt - igen..??
Min
SON var den som noterade (som inte visste) att mina bröst blivit större när jag var gravid i våras.. Öga för detaljer, killen...!!
Haha!!
Jag fick inte plus förrän jag gått nästan två veckor över tiden med min son och mer än en vecka efter BIM med min dotter. Var iofs ingen testnarkoman då, men jag vet att jag testade vid BIM men fick negativt.
SÅ GE INTE UPP ÄN!!!! lhea1979 skrev 2011-01-08 10:30:15 följande:
Nu får man börja att bygga upp sig själv psykiskt inför stora test-dagen imorgon. Jag förstår att det inte är säkert att dte blir
men man vill ju så gärna och jag kan bara tänka mig vad besviken jag kommer att bli om det blir ett tråkigt och fult
.
Jag hoppas såklart på positiva besked, imorgon kommer det at vara BIM dagen och 9 dagar sedan jag tog ett "kunde inte hålla mig test" som var negativt.
Jag kommer säkert att behöva en del stöd imorgon från er goa tjejer om det blir tråkiga testbesked. NÅGON MER SOM VÄNTAR PÅ ATT TESTA JUST IMORGON?
Här finns massor av stöd om det nu skulle behövas!
Hopas iofs att du slipper stöd utan bara får en massa grattis till ditt plus..
Mischao skrev 2011-01-08 10:36:15 följande:
Tack. Av nån konstig anledning känner jag inte att mensen är på väg som jag brukar känna så här dagen innan men det är väl kanske för att jag inbillar mig en massa att jag är gravid. Jaja får avvakta. Har inte mensen kommit till onsdag så testar jag igen
Håller tummarna för att den inte kommer!!
Mensen alltså... Pluset får gärna komma ju!
skruttnorpan skrev 2011-01-08 10:37:19 följande:
Måste fråga er som varit gravida för...
Kan man bli känslig för salt under en graviditet? Käkade middag tillsammans med några igår och värdinnan hade gjort en gräddfilssås med vitlök och örtsalt. Jag KUNDE INTE äta den! Det var sååå salt! Frågade sambon när vi kom hem om han reagerat och han hade inte tänkt på det.
Ja- som ni ser...efter som pluset uteblev idag letar jag fanatiskt efter annat som kan berättiga att jag fortf hoppas, haha...
ska nog ta mig ut i verkligehten nu istället så jag tänker på något annat!
Håller tummarna lhea!!!
Eh, jaaa!! Känslig kan man nog säga! Jag var VÄLDIGT känslig under båda mina graviditeter (de fullgågna alltså), både för smaker och lukter... Smak- och luktsinena förstärks under en graviditet och sånt du älskat förr kan smaka vädigt illa och tvärtom.
När jag väntade min son åt jag allt som var surt - citroner, grapefrukter, omogna krusbär och äppelkart och sånt...
När jag var gravid i våras fick jag dille på crabsticks och senap (jag vet - superäckligt!!)... Superäckligt!
Och så åt jag massor med avocados.
Det sägs ju att graviditetcravings får man efter det som kroppen har lite av och det man får avsmak av har kroppens reserver så det räcker. Salt är ju inte bra i för stora mängder (inte ens salt lakrits som är min favorit bpde gravid och inte
), så det är kanske därför du inte fixade salt - din kropp behövde inte det.
Tror ditt plus kommer!! Jag är låghormonare (eller har varit vid båda mina fullgågna graviditeter iaf) och vem vet - det kanske du är med!
Adora1 skrev 2011-01-08 10:45:24 följande:
skruttnorpan skrev 2011-01-08 10:37:19 följande:
Åh, vad starkt att du har hållt dig hela vägen! Hoppas du belönas med ett + för det
Ska inte testa imorrn...ska vänta en tre dagar nu tror jag...då kommer jag att h apasserat BIM och kanske till och med fått mensen.
Ska bli SUPERSPÄNNANDE med din uppdatering!!
Måste fråga er som varit gravida för...
Kan man bli känslig för salt under en graviditet? Käkade middag tillsammans med några igår och värdinnan hade gjort en gräddfilssås med vitlök och örtsalt. Jag KUNDE INTE äta den! Det var sååå salt! Frågade sambon när vi kom hem om han reagerat och han hade inte tänkt på det.
Ja- som ni ser...efter som pluset uteblev idag letar jag fanatiskt efter annat som kan berättiga att jag fortf hoppas, haha...
ska nog ta mig ut i verkligehten nu istället så jag tänker på något annat!
Håller tummarna lhea!!!
Tidigt i min graviditet (före BIM) tyckte jag salt var sååå gott som aldrig förr...Åt bl a chips och dog nästan av njutning. Kommer ihåg att jag tänkte "Jag är nog gravid för så här gott har det aldrig varit med salt mat"...Sen viftade jag bort det...
Håller tummarna för dig!!
Haha!! Ja, cravings kan vara helgalna. Inan jag var gravid första gången och man hade hört eller sett nån med cravings, tänke jag "men skärpning - inte kan nån väl bara "MÅSTE" ha typ chips eller nåt sånt", men när jag sjäkv kände det för första gången, så förstod jag. Det GÅR ju bara inte att tänka bort eller ignorera. Man verkligen bara MÅSTE!!!
Måste bara ge cred till min underbara man som respekterade mina cravings jag hade i våras, hur äckliga de än var, och bara log åt mig.
Hoppas ni andra också har en lika stöttande man - men det har ni väl, så goa som ni är allihopa!