• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Skruttnorpan - Nu lovar du att fortsätta att ta det lugnt och vara rädd om dig!!

• BabyW

Forts... (JÄVLA APP!!). Du måste bädda mjukt så att din bebis vill slå sig till ro och ha det gott där i nio månader.
    Stora kramar till dig, söta du

• BabyW
    skruttnorpan skrev 2011-01-06 20:11:31 följande:

Haha, ja-a...kan säga att jag lyckats vaddera ordentligt på ett år, hahaSkrattande Lättare sagt än gjort i början, men när det väl tog fart tog det fart ordentligt! Skönt att slippa frysa en vinter i alla fall, haha! Sambon är överlycklig, äntligen lite former att jobba medFlört

Håller tummen för ett blodprov i fingerspetsen och ett STORT FETT Plus i morgon em! Många tankar och kramar!

Tack, gumman!!!  Skrattande  Hjärta
    Babydreamer skrev 2011-01-06 20:24:54 följande:
    Eftersom jag inte tänkt testa förrän tidigast BIM så har jag inte köpt hem några gravtester... Men det onda i tjejmagen känns mkt tydligare nu, dock känns det fortfarande ej som mensvärk eller någon annan magvärk som jag känner igen... Så, jag skojtestade med ett ÄLtest och det var nästan helt positivt :s en liten glimt av hopp har tänts inom mig :) måste köpa hem gravtest så jag kan testa på riktigt snart :)
    vad tror ni? Skulle det kunna betyda något bra???
    Jo visst kan ÄL-test ge utsla på graviditet också. De hormonerna är så lika varandra så åt det hållet funkar det visst - inte tvärtom.

Hoppas massor för att du ska få ditt plus på ett gravv-test!! Håller alla tumar och tår! Skrattande {#emotions_dlg.flower}
    Keep us posted!  Tungan ute
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW
    sommar skrev 2011-01-07 10:13:08 följande:
    Adora1, nja man lär sig leva med det. Har varit tufft i alla år. Fick en stämning dan innan julafton förra året så då drog denna rättsprocess igång. Vi har varit uppe i rätten förut då han efter 2 år kom på att han vill ha umgånge utan att ha träffat sin son något under dom 2 första åren. I min värld kändes det galet att lämna sonen till nån som hotat mig, bara så där. Lillkillen hade bara blivit lämnad till mormor och morfar några få gånger. Nu är det mer att dom fått ett eget barn, han och hans sambo. Hans far tycker det blir billigare att ha han varanna vecka. Inget emot om min son nu skulle vilja åka dit men det vill han inte. Pengarna vill jag inte ha om det just handlar om dom där 1173 kr i underhåll och 1050 i barnbidrag. Nu fick jag skriva av mig. Dags att jobba på syskon ;) 
    Usch vad jag lider med dig... Kan inte föreställa mig hur det är att tvingas lämna bort mitt barn till någon som barnet inte känner och vill till... FY F-N!!  Gråter
    Du verkar ändå ha eh skön inställning och du har nog gott om skinn på näsan. Stå på dig!! Håller tumarna för att det blir ett resultat som både du och ditt barn trivs med.
    Och ja - jobba på syskonet!  Tungan ute

Styrkekramar  Hjärta
    systertillknorr skrev 2011-01-07 10:40:22 följande:
    Håller tummarna för BabyW idag! Hur tidigt kan det upptäcka vid blodbrov? Är det typ som vid gravtest fast säkrare eller?
    Tack så mycket kära du!!  Skrattande  De kan mäta väldigt låga enheter och har man en nivå över 5 eheter räknas man som gravid. De flesta gravv-tester mäter ju runt 25 enheter och vissa känsliga rut 10 enheter.
    Limpan 83 skrev 2011-01-07 10:48:53 följande:
    STORT GRATTIS till er som plussat! Så kul för er Solig
     Så blir jag ledsen av att läsa att det hänt en del tråkigheter för några av er :( Men det är bra att ni skriver av er här, vi finns för varandra!

Till alla er som känner stress inför plusset, ni är inte ensamma!!!  Jag är konstant upptagen av dessa tankar. Kan helt enkelt inte tänka på något annat. Det gör att jag blir sur och grinig mot pojkvännen. Men jag kan inte rå för det. Som jag sa till honom så kan man ju inte bara bestämma sig för att NU ska jag inte tänka på detta nå mer. Det går bara inte!! Vet inte om det är för att jag nyss förlorat min lilla... att jag är extra redo. Men tror jag var lite såhär redan innan jag blev gravid förra gången. Jag har liksom inget tålamod och känner en sån press på att lyckas. Vill ju inget annat i hela världen :(

Jag håller mina tummar för er som ska testa idag eller de närmaste dagarna, nu jäklar!!
    Själv väntar jag med att ta mitt andra test tills BIM dagen. Men det är sjukt svårt att hålla sig... testen ligger ju där i badrummet och väntar på mig Flört

En extra tumme håller jag för BabyW- hur har det gått idag?????
    Åh vad du är gullig som hålt tumarna för mig idag!  Skrattande  Ja visst är det svårt (läs OMÖJLIGT) att inte använda testen som ligger där och ropar på en. Det är u användning som de är tillför, liksom...  Flört
    sommar skrev 2011-01-07 11:09:48 följande:
    Ja, jag e också nyfikan på hur det går för babyW ;)
    Ja, men det som gör en starkar är ju dom saker som är jobbiga att ta sig igenom. Skönt att bara skriva av sig ibland.  Limpan 83, förstår dig precis. Man vill så gärna ha det lilla knyttet i magen. Man är så nyfiken på om det nu ligger nåt där i. Att ha grav test hemma är rena drogen. Jag har sagt till mig själv att jag absolut inte ska testa innan bim dagen men så ligger dom där. Ska har bim på måndag. Kunde inte låta bli att testa i måndags. Alldeles för tidigt och klart det blev en neg =( Men nu har jag band på mig till på måndag. Hihi! Tror inte det tog sig men man drömmer ju självklart. Kram
    Jag förstår din test-iver helt och hållet!! Vi är nig alla likadana. Man testar fast det är tidigt och man vet att det bli negativt (innerst inne iaf!), men hoppas på ett mirakel varje gång... Så korkad man är!  Tungan ute

Ni är alla så underbart gulliga som har hoppats och som håller tummarna för mig!!!!   Hjärta

Tyvärr så fick jag en blödning i morse, mitt i allt när jag skulle testa mig... Hade en skum tyngdkänsla i tjejmagen igår när jag lade mig och det har jag inte haft förut. Har aldrig känt NÅGOT i förväg...  Gråter

Så vad jag nu har lärt mig är;

- Att min intuition säger inte ett skit
    - Att jag numera har en lutelafas på 16 dagar
    - Att ha total avsaknad av PMS-besvär bara kan tyda på EN sak - att Efamol är super och hjälper blixtsnabbt (det måste vara så, för det är den enda förklaringen jag har)
    - Att tyngdkänsla i tjejmagen betyder att mensen är på väg

Det positiva i det hela är att nu känner jag min egen kropp ÄNNU bättre!  Glad 
    Det negativa är jag kommer inte våga lita på min magkänsla mer...  Rynkar på näsan

Nu får vi se vad som händer här...  Obestämd  Ska få besked på min mans senaste spermaprov och få svar på om hans epilepsimedicin har gjort honom mindre fertil eller rentav steril... Är SÅÅÅÅ nervös!
    Första gången jag fick både Pergo-tabletter och Pregnyl-spruta så tog det sig direkt, men det blev ju ett MF då. Efter det bytte min man till den här jä-la medicinen och nu tar det sig inte. Hans simmare har nog blivit rätt mycket slöa nu... Det verkar ju inte bättre när jag VET att och när jag haft ÄL och dessutom fått ALL hjälp i hormonväg.
    Frågan är nu om det blir inseminationer och en massa "labb" som vi hoppats slippa.. Fårgan är om jag orkar längre...  Gråter

Enorma bamsekramar till era alla underbara, goa, fina, stöttepelare!!!  Hjärta
  • BabyW
    Limpan 83 skrev 2011-01-07 12:27:56 följande:
    Men har du fått svaret från dag? Eller gjorde du det aldrig? En dum fråga anske men frågade de inte din kille om han hade planer på att skaffa barn innan de skrev ut denna medicinen??

Lider verkligen med dig!! Inte kul att känna att man gjort allt och så kanske det beror på något annat.. Håller ännu en gång alla tummar jag har att det går vägen för er nu! En bamsekram skickar jag också Hjärta
    Nej jag gjorde aldrig testet iom blödningen.. Kändes menlöst liksom.  Rynkar på näsan

Nej min mans neurolog VISSTE att vi höll på att skaffa barn men sa inget. Vi har inte blivit upplysta om medicininens bieffekt utan jag läste det på nätet utav en slump!  Han har tagit mycket stora doser dagligen av denna medicinen där det verksamma ämnet utgjort ca 70 % av dosen. Vi är vansinigt arga och ledsna över detta. Visar sig spermaprovet vara sämre än de han tagit innan, så ska vi göra en Lex Maria-anmälan. Så här får det inte gå till!!

Tack för tummarna!!!  Hjärta  Och bamsekramen med så klart.  Flört

Hoppas att du får ditt plus nu!! Tummarna blir blåa här...  Tungan ute

Kramar
  • BabyW
    SoMa72 skrev 2011-01-07 12:47:09 följande:
    Jo, du kommer att orka, förr eller senare så kommer det att gå vägen, det bara vet jag! Hjärta Är en lång och krokig väg, men till slut kommer det att gå bra och det lilla efterlängtade skruttet kommer!

Bamsekramar!
    Tack för de värmande orden!!  Hjärta  Ja vägen är visst lång och krokig... Obestämd

Gulligt att du tror på oss!! Hoppas du själv också får ditt plus snart!  Skrattande

Bamsekramar tillbaka
    MiAmore skrev 2011-01-07 13:12:40 följande:
    Ja det är jättebra att kunna ventilera sig  här inne, men lika bra som det är, lika stressande är det. Så känner som sagt att jag behöver en paus härifrån.

Tack allihopa för underbart stöd! Jag fortsätter hänga kvar här som sagt, men ni kommer få se mig betydligt mer sällan. Saknar ni mig alldeles förfärligt så kan ni alltid inboxa mig o få min msn adress
    Förstår din känska helt och hållet. Känner lite så också, samtidigt som att det känns bra att ha FL så man har någon att spy av sig till. Stavkars våra män som för höra allt annars. Min man är iofs väldigt insatt men jag tycker att han får veta det mesta ändå, men allt riktigt in på djupet tror jag bara andra tjejer i samma sits förstår ordentligt...  Obestämd

Lycka till på distans då!! Hoppas vi möts i nån gravidtråd framöver...  Skrattande
  • BabyW

Babydreamer  -  Hur har det gått för dig idag.....?!  Skrattande  Har tänkt på dig hela fm..

• BabyW
    Babydreamer skrev 2011-01-07 13:26:20 följande:
    Beställde hem gravtest igår kväll men beställde så sent så de hann inte komma idag :( Har fortfarande värk långt ner i magen, känns som om det är tjejmagen... Tog ett ÄL test för skojs skull i morse och idag var det väldigt negativt :( men jag ger inte upp hoppet för ett ÄL tesst behöver ju inte betyda varken bu eller bä... BIM imorgon, hoppas tant röd håller sig borta :D

BabyW: När får ni reda på spermaprovet då? Tycker absolut att ni ska göra en Lex Maria ifall det visar sig att spermierna blivit påverkade! Läkare skriver bara ut en massa mediciner utan att de egentligen vet vad de skriver ut... Hoppas att de smp simmarna är opåverkade och att ni kan få ett plus snart :)
    Usch att till och med behöva vänta för att få hem gravv-testerna... Vilken massa vänte-perioder vi har! Haha!  Tungan ute

Vi skulle få svar i slutet på nästa vecka, eller början på veckan därpå. Ja, visst är det så - bara mediciner till höger och vänster hela tiden. Påpekar man biverkningarna får man oftast till svar att alla mediciner har biverkningar.
    Min älskling har som tur är slutat HELT med den jä-la medicinen för en anan vanlig biverkning på den var "allvarliga leverskador som kan leda till döden". Hur i H-VETE kan en sådan medicin sättas in eller ens få finas kvar på marknaden?! Man blir ju mörkrädd!  {#emotions_dlg.djavulsk}

Jaja... Nu tar han inte medicinen längre iaf ochvi får väl bara hoppas, precis som du säger, att hans små simmare inte påverkats alls, så att vi får vårt plus och sen vårt efterlängtade kärleksbarn snart!!!  Tungan uteHjärta
  • BabyW
    sommar skrev 2011-01-07 15:59:38 följande:

BabyW Shit vad jobbig dag du haft. Massa kramar till dig. Känner så med er om det är så att dom glömt att informera om att simmarna kan bli slöa av medicinen. Inte ok, speciellt med tanke på att det handlar om så viktiga saker som att skaffa familj. Det är en självklarhet att informationen ska gå fram. Blir så less på sjukvården ibland. Man får minsann leta efter info själv för att få reda på nåt. Urk.

Babydreamer, jag håller tummarna för att kärringen inte kommer =)

Massa bamse kramar till alla tjejer här. Ni är enormt uppskattade för att man får spy galla, man får skriva av sig, gråta och stötta varandra.

Tack, gumman!! Hjärta Underbart att du tycker att vi ska stå på oss mot vård-mnstret. Vissa tycker bara man är gnällig...
    Kramar tillbaka

Jag håller med dig att kärringen INTE ska komma till Babydreamer!! Ja inte till nån annan heller för den delen...  Tungan ute

Kommer nog allt hålla koll på er andra som inväntar BIM och era plus!  Flört  Får se om jag hittar de som redan fått minus i en februaritråd. Vill ju inte tappa gemenskapen med er här...  Skäms
  • BabyW
    LängtarL skrev 2011-01-07 17:23:36 följande:
    Kan vi inte fortsätta vara kvar här då? och bara ändra lite i trådstarten! =)
    Vill ju gärna fortsätta följa er jag med  {#emotions_dlg.flower} För plusset kommer väl tillslut för oss alla Glad
    Jo det låter ju iofs som en superbra idé!!!!  Skrattande  Får kolla vad Babydreamer säger - hon är ju trådstartare. Tungan ute
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!