• BabyW

Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!

Limpan 83 skrev 2011-01-12 09:13:04 följande:
    Skruttnorpa: när hade/har du BIM? Vad är det för tester du kör med nu? Ja det vore spännande och få se en bild :) Jag fick ju också några svaga streck i början. men de blev som sagt starkare och starkare. Hoppas, hoppas, hoppas så för din skull!!!
    Jag har BIM idag och tog ett CB-test imorse. Fick ett snabbt, tydligt och stort Plus, så nu är det inget att tveka över längre!
    Har dock urinvägsinfektion för 100:de gången typ och äter antibiotika för andra gången på två veckor :( Känns inge vidare...
    Någon annan här som har problem med UVI??

Kram
    Underbart att få se, va?!?!   Tungan ute
    Jag har fått UVI några gånger. Oftast (ja, jag vet att man alltid ska) efter att jag slarvat med att gå på toa efter sex. Så jag får väl lite skylla mig själv... Men har man bebisverkstad, så är det ju ibland lätt hänt att man ligger kvar en stund för att ge det en ärlig chans, liksom...  Flört
    Ett hett tips är att dricka Tranbärsjuice när (om) du känner att det att är på gång. Det rensar ur och är vätskedrivande. Drick även mycket vatten. 

Kram
    HelenFr skrev 2011-01-12 09:55:48 följande:
    Det digitala visade fett inte gravid :( så antingen så är det fel på det ena eller andra... jag gissar väl på att plusset vad det felaktiga men så länge mensen inte kommer så lever hoppet... Blev bara jävligt besviken... :(
    Felaktiga plus är väl rätt sällsynt (om man inte fått hirmonhjälp vid ÄL som jag fått), så jag tror mer på att det var lite tidigt för att det digitala skulle ge utslag. Vänta några dagar och ta ett nytt.  Skrattande
    skruttnorpan skrev 2011-01-12 11:12:16 följande:
    Jag hade bim i måndags, men har en lutealfas på 10-11dagar...det måste väl spela roll...eller? Jag hade ÄL för 12 dagar sedan, så jag hoppas på att hormonnivåerna inte hunnit upp bara...
    Mina tester är från billiga teste.se...eller vad det nu hette.

Härligt att du har + et svart på vitt nu!! STOOORT GRATTIIIIS!!!

Helene- tror du inte att du fortfarande har lite för lite hormon bara då?? Eftersom sträcket var så svagt på den tidigare stickan. Jag tänker vänta någon dag till med CB då mina sträck är så svaga...

Ni som idrottar och har varit gravida eller är nu...hur gör ni med fortsatt träning? Jag har ett MF i bagaget och är ASRÄDD för att ta i nu...om det nu visar sig vara något...Har match på lördag- kontaktidrott- och vet inte om jag ska ställa upp eller inte...
    Hur har/hade ni gjort?
    Jo det tar ju några dagar från att ägget fäst tills att hcg-nivån är tillräcjligt hög. Så ditt plus kommer säkert att vara starkare om några dagar. Skrattande

Angåede din träning så förstår jag din rädsla. Efter mf så är man rädd att göra saker "fel". Det var jag med. Hård träning/ansträngning bör man ju t ex INTE göra efter IVF, utan man ska hålla sig lugn och inte anstränga sig eller lyfta tungt.
    Så mitt råd är för din egen skull - hålla dig lagom lugn och undvik matchen om det går. Så behöver man aldrig tänka om...

Stora kramar  Hjärta
    ❤❤  Alexander -97 ★  Madeleine -99  ❤❤ 
  • BabyW

Måste bara få vara lite positiv idag och få dela av mig lite av ett gjädlande besked jag fick nyss...

Har tidigare skrivit om att jag sökt om att få vara med i en studie för oss med historia av många mf. Jag pratade med den läkaren nyss (han var helt underbart trevlig!!) och han ställde frågor om min bakgrund och vad jag får för hjälp med hormoner just nu. Sammanfattningsvis tyckte han att jag kvalificerade mig på i stort sätt alla pukter så... JAG KOM MED!!!!  Skrattande  Vi är SÅÅÅ glada här hemma nu!!!  Solig

Detta innebär att jag, när (om) jag fått mitt plus ska dit direkt och få kollat upp allt med VUL. Så skönt att veta att man kan öka på oddsen liiite iaf, för att kunna gå en hel graviditet...

- Varannan vecka från plus tills v 12-14  gör det kontroller och VUL
    - VARJE dag från plus till v 37, ger man sig sjäkv  en injektion (innehållande bl a blodförtunnande)
    - Efter v 32 (tror jag han sa) går man dit ofta igen för att göra tillväxtkontroller och UL

Så nu ska vi "bara" se till att få ett plus här!!!  Tungan ute  Som alla här inne vet är ju det ordnat i ett nafs... Hahaha!! Nej, men skämt åsido - det känns skönt att ha nån positiv uppbackning att se fram emot, i den i övrigt snåriga blir-gravid-djungeln...

Glada kramar till alla fantastiska tjejer här inne Hjärta

• BabyW
    AgnesGN skrev 2011-01-12 16:02:39 följande:
    Blir väldigt glad för din skull! Nu hoppas vi på ett plus för dig!
    Tack så mycket!!!  Skrattande
    HelenFr skrev 2011-01-12 16:16:43 följande:
    GRATTIS!!!
    Vad roligt för dig... Eftersom jag har haft ett X och en blodpropp så får jag också göra regelbundna VUL och UL och tillväxtUL, och det är så skönt att ha de extra... :)
    Tack!! Skrattande Den gamla gyn jag hade under mina två graviditeter fick jag också gjort extra kontroller hela tiden (hade haft två mf innan dess), samt att det gjorde UL varje besök. Det var kanon!!  Tungan ute  Hade i vilket fall som tänkt kräva att få gå oftare och med fler UL och kontroller, under hela graviditeten vid kommande (förhoppningsvis iaf) graviditet, eftersom jag haft både x och en massa mf bakom mig. Nu slipper jag vara en "plåga" och kräva det, för nu får jag det automatiskt.  Glad 
  • BabyW

Babydreamer - eftersom jag vet exakt när jag har ÄL (får sprutor), så har iaf jag ont i magen dagen efter ÄL, dvs när äggledarem börjar jobba. Vet inte om det är så för alla, men så har har jag det iaf. Testa räkna ÄL dagen innan din smärta, eller smärtdagen och 17 dagar fram om du nu vet med dig att din lutealfas är 17 dagar lång. Så har du nåt att gå på iaf...

• BabyW
    Babydreamer skrev 2011-01-12 18:55:52 följande:
    Det är mer ovanligt än vanligt att jag får ont i ÄL tider. Som i december så fick jag ju pos ÄL test 26 och kände maximalt lite molande i magen 27 och sedan inget mer. Ingen aning om hur lång lutealfas jag har. Men kommer den imorgon så vet jag ju att den är 17 dagar...  Den gången jag fick sådär jätteont i magen (var flera månader sedan) kan ju lika gärna egentligen varit någon liten cysta som sprack eller nått :(

Vill inte få mens. Vill få plus.. Men ibland känns det som om jag aldrig kommer att bli gravid... Vet att vi bara försökt 3 gånger nu, men det är en känsla som funnits med mig istort sett hela mitt vuxna liv... Usch... nä, inte tänka negativt nu... Invänta mensen och sedan försöka igen bara. Det enda rätta...
    Förstår din frustration, men försök tänk så här (ja, jag vet att det är supersvårt!!!) - det tar i snitt 8-10 månader att bli gravid...

Misströsta inte redan, vännen, utan försök se det som att den tid och omställning din kropp har efter ditt tidigare preventivmedel, är för att kroppen ska vara helt redo!! Redo för att kunna ta emot ett befruktat ägg och kunna ge det näring en hel graviditet. Jag vet också att det låter som blaj i öronen, för vi är alla lika angelägna om att bli gravida, här inne. Men försök tänk positivt som du gjorde i slutet av det du skrev! Hitta ditt jävlar anamma. Lite glöd! Det spetsar nog desssutom till passionen och romantiken...  Flört

Jag misströstar också! Men efter nån dag så kommer jag tillbaka igen och är redo att kämpa järnet!! För jag vill!  Jag tror och hoppas! Jag "ska" bli gravid!  Tungan ute
    Adora1 skrev 2011-01-12 19:11:10 följande:
    Suck...Väntan väntan.... Men man har ju FL att fördriva tiden med, och snacka av sig Solig
    BabyW skrev 2011-01-12 15:58:27 följande:
    Måste bara få vara lite positiv idag och få dela av mig lite av ett gjädlande besked jag fick nyss...

Har tidigare skrivit om att jag sökt om att få vara med i en studie för oss med historia av många mf. Jag pratade med den läkaren nyss (han var helt underbart trevlig!!) och han ställde frågor om min bakgrund och vad jag får för hjälp med hormoner just nu. Sammanfattningsvis tyckte han att jag kvalificerade mig på i stort sätt alla pukter så... JAG KOM MED!!!!  Skrattande  Vi är SÅÅÅ glada här hemma nu!!!  Solig

Detta innebär att jag, när (om) jag fått mitt plus ska dit direkt och få kollat upp allt med VUL. Så skönt att veta att man kan öka på oddsen liiite iaf, för att kunna gå en hel graviditet...

- Varannan vecka från plus tills v 12-14  gör det kontroller och VUL
    - VARJE dag från plus till v 37, ger man sig sjäkv  en injektion (innehållande bl a blodförtunnande)
    - Efter v 32 (tror jag han sa) går man dit ofta igen för att göra tillväxtkontroller och UL

Så nu ska vi "bara" se till att få ett plus här!!!  Tungan ute  Som alla här inne vet är ju det ordnat i ett nafs... Hahaha!! Nej, men skämt åsido - det känns skönt att ha nån positiv uppbackning att se fram emot, i den i övrigt snåriga blir-gravid-djungeln...

Glada kramar till alla fantastiska tjejer här inne Hjärta
    Åh, vad underbart! Det måste kännas väldigt tryggt GladMmm, det är jättelätt att falla ner i gropen av misströstan...Men i den berg- ochdalbana barnagöradet är så blir jag förvånad varje gång jag tar mig upp igen och känner hopp.
    Håller alla tummar för att du får plussa riktigt snart!  Du får passa på att skriva av dig nu i tråden, brukar kännas lite lättare då... 
    Ja vi är överlyckliga här hemma!  Skrattande  Det var riktigt goda nyheter.

Ja miströstangropen är alltid nära till hands, men av nån underlig anledning (kanske våra underbara män  Tungan ute), så studsar vi tillbaka - redo för att ta nya tag mot våra efterlängtade plus (och sedan våra små fina bebisar så klart!)...

Eller så är det alla otroligt goa och stöttande tjejer här inne som peppar och uppmuntrar oss att orka - i alla fall EN gång till. Och en gång till.. Och...  Glad  Jag ver personligen att jag inte hade fått orken tillbaka så snabbt och får viljestyrkan i den utsträckning jag har, utan FL och er här inne.  Hjärta

Vi kanske framstår som smått glana allihopa, för den som är ledsen själv ena dagen, är den som är stark och stöttar någon annan, den andra dagen...  Tungan ute Det finns kankse en (förutom den biologiska aspekten) stor anledning, till att det är vi kvinnor som blir gravida och inte männen... De hade ALDRIG pallat!! Flört
  • BabyW
    83Lovika skrev 2011-01-12 20:05:53 följande:
    Kul för dig Baby W att ni kom med i studien! =) Nu håller vi tummarna att plusset kommer snart!
    Tack, vännen!!!  Skrattande  Hoppas vi alla plusar snart!  Flört  Men först har jag ÄL den 19e och den veckan är vi barnfria. SOM DET SKA MYSAS DÅ!!!  Tungan ute
    ACJL skrev 2011-01-12 20:19:53 följande:

babyW: Grattis!! Hoppas du plussar snart!!

Funderar på att testa mig i morgon. Kollade kalendern och jag hade räknat lite fel, hade bim den 7e. så imorgon är de bim+6.
    Som jag skrev tidigare, så plussade jag inte fören på bim+9,10 förra gången, så jag vet inte omjag vågar kolla redan i morgon.....

Tack så mycket!  Glad  Hoppas du plussar snart du med. Håller tummar och tår för dig de närmsta dagarna.  {#emotions_dlg.flower}

Vänta tills du är på BIM +10 denna gången med då, så slipper du känna att du blir besviken varje dag... Flört Och japp - det var äckligt lätt för mig att ge råd om, men mycket svårare att göra. Sorry!  Skäms  Menade det bara det på uppmuntrande sätt. Eller försökte iaf!  Tungan ute
  • BabyW
    skruttnorpan skrev 2011-01-12 21:18:42 följande:

Tack för alla bra och fina råd om träningen!! När jag har läst era storys är jag helt säker på att ja ginte ska köra...Har en spelstill och en roll i laget som kräver mycket kroppskontakt och jag vet att jag reagerade på förra graviditeten att jag fick då mycket slag i magregionen. Jag lägger ner, helt enkelt- TACK för att jag fick bolla!

HÄÄÄRLIGT- BabyW! Stort grattis till att ni kom med i studien! Det är du så värd! Och runt den 19e är det dags för guldägget att visa sig också, så nu är et bara att KÖÖÖRAAA!!Skrattande

Fick inte till det med kameran, hittar ingen sladd...men testade nu på eftermiddagen och fick fram ett svagt sträck, men ändå tydligast hitills trots att det inte var morgonurin och att jag hade varit på toa bara en timme innan...så det verkar gå åt rätt håll i alla fall Skrattande
    Känner mig rätt konstigt också, skulle kunna ha somnat framför ratten idag, brösten ömmar och magen molar...lägger man ihop allt det så kan jag nääästan säga att jag är gravid...men jag väntar nån dag till med CB.

Babydreamer- nu håller vi tummarna för plus!!
    kram

Tack, gumman!!  Skrattande  Guldägg?!! Haha!!! Ja bring it on!  Tungan ute

Klokt beslut och skönt att du känner dig tilfreds med det.  Glad  Underbart att ditt plus blir starkare och starkare!
    Väntar med spänning på ditt CB...  Tungan ute
    malika skrev 2011-01-12 21:29:33 följande:
    BabyW:
    Stort Grattis till att du kom med!!! Måste kännas otroligt skönt!
    Hoppas verkligen att ni får erat + snart!!

Skruttnorpan:
    Grattis till dig också!!!
    Gud så härligt att få ett Plus som går åt rätt hållSolig

Och ett STORT grattis till er andra som Plusat i tråden!!

Hoppas verkligen att jag får hänga på snart...
    Känner av min pergokur väldigt mycket denna gången...
    Har massa känningar i magen (öm), svullen om magen, yr, svårt att sova och suuuper trött!
    Hade lite av dessa symptom förra gången också men inte lika mycket som nu..
    Testar med ÄL-stickor varje dag nu för att inte missa när den väl kommer.. för jag VÄGRAR missa den nu när man går igenom så mycket... o så vill jag SÅÅÅ gärna ha mitt +!
    Händer rätt mycket jobbiga grejer i mitt liv just nu så allt känns upp och ner... men hoppas på att det kan hjälpa mig att inte tänka på det för mycket på bebisverkstaden.. måste ju se det positivt på det helaTungan ute
    Tack så mycket!!  Skrattande  Jag är mitt i min Pergo-kur nu. Känner av den vid sista tabletten eller dagen efter. Sen snurrar hormonerna på efter det! Hoppas att din kur ger dig ditt plus!!!!  Skrattande  Mys på allt vad tygen håller nu så får du ditt plus snart, tror jag!
    Usch för upp-och-ner-känslan och det som pågår, men det kanske kan vara lite bra med disktraktion, precis som du säger...  Håller tummarna för att det snart blir på rätt hållo igen.  {#emotions_dlg.flower}

Styrkekramar  Hjärta
  • BabyW
    skruttnorpan skrev 2011-01-13 07:29:45 följande:
    OK, jag vågar nog sticka ut hakan nu och säga att jag är gravid. Fortfarande svagt resultat idag, men ändå så pass synligt att man såg det när stickan låg på handfatet och man stod upprätt brevid. Då är det, i mina ögon, inget spöksträck! Skrattande Plusar jag på det att jag vart uppe och kissat 3ggr i natt, vaknade med fet halsbränna och fick hålla i boobsen när jag skulle ner för trappan för att de ömmade känner jag att jag hade tillräckligt med vatten på min kvarn för att kontakta Sophiahemmet och höra om jag får komma på en koll.
    Sparar CBt någon dag till för att vara säker på att få utslag...men JUST NU är jag gravid...vad som händer återstår att se...

Kitty- Stor Kram och JÄTTELESSEN för dina spökstreck! Hoppas att det tog sig nu istället! Håll om sambon lite extra nu och ta hand om dig själv!
    Åh nu ser jag att du till och med lagt in dig under PLUS-listan!!

Ett superstort GRATTIS, gumman!!!!!   Hjärta 

Jag är sååååå glad för din skull!! Skrattande Skål Gravid  Underbart!! Passa på att njuta nu, och bara lev i ditt lyckorus!  Tungan ute 

Bamsekramar från oss båda  Hjärta
  • BabyW

Vi får nog göra som innan, och ta bort de som plussat, under BIM-listan och lägga dem under PLUS-listan istället. Annars blir listan nog lite väl lång...  Skrattande

HjärtaHjärta

BIM-listan

Vill bli fyra
      -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Annakohler  -  ÄL 13/23 dec / BIM 5 jan (försökt sen mars 2010)
    Mischao
      -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Zophy  -  ÄL 22 dec / BIM 7 jan (5:e / 6:e försöket)
    MiAmore  -  ÄL 25 dec / BIM 7 jan (6:e försöket)
    Kitty 87  -  ÄL ? / BIM 7 jan (1:a försöket, 4:e barnet)
    LilyRose  -  ÄL 23 dec / BIM 7 jan (2:a försöket)
    Babydreamer 
     -  ÄL 27 dec / BIM 8 jan (3:e försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan (5:e försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    ACJL  -  ÄL  26 dec? / BIM 8 jan ( 1:a försöket)
    Lhea79  -  ÄL 22 dec / BIM 9 jan (3:e försöket)
    Linnsi  -  ÄL 23-25 dec / BIM 9-11 jan ( 2:a försöket)

Skruttnotpan
      -  ÄL 27-29 dec / BIM 10-14 jan (12:e försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    Annelibengtsson80  -  ÄL 30 dec / BIM 13 jan (2:a försöket)
    Skrus - ÄL 25-31 dec /BIM 15 jan (3:e försöket)

Deeya
     - ÄL 30-31 dec / BIM 14-15 jan (3:e försöket)
    Längtarefterbebis  -  ÄL 31 dec / BIM 14 jan (1:a försöket)
    Tiina84  -  ÄL 31 dec / BIM 15 jan (5:e försöket)
    Adora1  -  ÄL 2 jan / BIM ca 15 jan (2:a försöket)

Tigern01
      -  ÄL 31 dec / BIM 16 jan (2:a försöket)
    Bäbis2011  - ÄL 3 jan ? /  BIM 17 jan (5:e försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 16 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    SoMa72  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10) 
    AnnJan  -  ÄL 2 jan/ BIM 17 jan (2:a försöket)
    Johannag   -  ÄL 4-6 jan? / BIM 18-20 jan? (? försöket, 1:a barnet)

Redhed83  -  ÄL 6-8 jan / BIM 22-24 jan (6:e försöket)
    Chokladmuffins
      -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)
    Sandy83  -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (4:e försöket)
    Malika  -  ÄL 11-14 jan? / BIM 25-28 jan (Försökt sedan April)
    Jessieåalbin  -  ÄL 12 jan / BIM 26 jan (3:e försöket - första med rosenrot)
    T inne  -  ÄL 14 jan / BIM 28 jan (4:e försöket)
    Lydiaz  -  ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet)
    Dellz   -   ÄL 15 jan / BIM 29 jan
    Daniela01
      -  ÄL 16 jan / BIM 31 jan (2 års försök)
    Skyrocket  -  ÄL ? jan / ca BIM 31 jan (3:e försöket)
    Flickanfin  -  ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)

Elisabet K   -  ÄL16-17 jan / BIM 1 feb (4:e försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 18-21 jan / BIM 1-4 feb (4:e försöket, 2:a barnet)
    BabyW  -  ÄL 19 jan / BIM 5 feb (1½ års försök)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 jan / BIM 5 feb (8:e försöket)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på Bim -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)

HjärtaHjärta
  • BabyW
    Tiina84 skrev 2011-01-13 13:25:05 följande:
    Fick min mens idag :(
    Nya tag igen nästa gång...
    ÄL 27/1 BIM 10/2!
    Usch vad tråkigt...  Rynkar på näsan  Japp - nya tag! Bra inställning.  Skrattande Ändrat dig i listan.
    HjärtaHjärta

BIM-listan

Vill bli fyra
      -  ÄL 10-13 dec / BIM 1 jan (3:e försöket)
    Frejja  -  ÄL 17 dec / BIM 3 jan (3:e försöket)
    Casiopeja  -  ÄL 22 dec / BIM 5 jan (4:de försöket)
    Annakohler  -  ÄL 13/23 dec / BIM 5 jan (försökt sen mars 2010)
    Mischao
      -  ÄL 24 dec / BIM 7 jan (1:a försöket)
    Zophy  -  ÄL 22 dec / BIM 7 jan (5:e / 6:e försöket)
    MiAmore  -  ÄL 25 dec / BIM 7 jan (6:e försöket)
    Kitty 87  -  ÄL ? / BIM 7 jan (1:a försöket, 4:e barnet)
    LilyRose  -  ÄL 23 dec / BIM 7 jan (2:a försöket)
    Babydreamer 
     -  ÄL 27 dec / BIM 8 jan (3:e försöket)
    Sofia B  -  ÄL 21-23 dec / BIM 8 jan (5:e försöket)
    Fyrvaktaren  -  ÄL 24-26 dec? / BIM 8-10 jan (2:a försöket)
    ACJL  -  ÄL  26 dec? / BIM 8 jan ( 1:a försöket)
    Lhea79  -  ÄL 22 dec / BIM 9 jan (3:e försöket)
    Linnsi  -  ÄL 23-25 dec / BIM 9-11 jan ( 2:a försöket)

Skruttnotpan
      -  ÄL 27-29 dec / BIM 10-14 jan (12:e försöket)
    Lolisa  -  ÄL 28 dec / BIM 11 jan (2:a försöket)
    Annelibengtsson80  -  ÄL 30 dec / BIM 13 jan (2:a försöket)
    Skrus - ÄL 25-31 dec /BIM 15 jan (3:e försöket)

Deeya
     - ÄL 30-31 dec / BIM 14-15 jan (3:e försöket)
    Längtarefterbebis  -  ÄL 31 dec / BIM 14 jan (1:a försöket)
    Adora1  -  ÄL 2 jan / BIM ca 15 jan (2:a försöket)

Tigern01
      -  ÄL 31 dec / BIM 16 jan (2:a försöket)
    Bäbis2011  - ÄL 3 jan ? /  BIM 17 jan (5:e försöket)
    JoWiAn  -  ÄL 3 jan / BIM 16 jan (2 försöket efter MF nov-10)
    SoMa72  -  ÄL 3 jan / BIM 17 jan (1:a försöket efter Mf nov-10) 
    AnnJan  -  ÄL 2 jan/ BIM 17 jan (2:a försöket)
    Johannag   -  ÄL 4-6 jan? / BIM 18-20 jan? (? försöket, 1:a barnet)

Redhed83  -  ÄL 6-8 jan / BIM 22-24 jan (6:e försöket)
    Chokladmuffins
      -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (8:e försöket)
    Sandy83  -  ÄL 9 jan / BIM 23 jan (4:e försöket)
    Malika  -  ÄL 11-14 jan? / BIM 25-28 jan (Försökt sedan April)
    Jessieåalbin  -  ÄL 12 jan / BIM 26 jan (3:e försöket - första med rosenrot)
    T inne  -  ÄL 14 jan / BIM 28 jan (4:e försöket)
    Lydiaz  -  ÄL 8-13 jan / BIM 28 jan-1 feb (7:e försöket, 3:e barnet)
    Dellz   -   ÄL 15 jan / BIM 29 jan
    Daniela01
      -  ÄL 16 jan / BIM 31 jan (2 års försök)
    Skyrocket  -  ÄL ? jan / ca BIM 31 jan (3:e försöket)
    Flickanfin  -  ÄL ? / BIM ? (3:e riktiga försöket)

Elisabet K   -  ÄL16-17 jan / BIM 1 feb (4:e försöket)
    Brooklyn  -  ÄL 18-21 jan / BIM 1-4 feb (4:e försöket, 2:a barnet)
    BabyW  -  ÄL 19 jan / BIM 5 feb (1½ års försök)
    Lyckliglängtan  -  ÄL 19 jan / BIM 5 feb (8:e försöket)
    Tiina84  -  ÄL 27 jan / BIM 10 feb (6:e försöket)

Plus - listan

Myrran81  -  plus på BIM -7
    Laref  -  plus på BIM ?
    Systertillknorr  -  plus på BIM+3
    Elle1984  -  plus på Bim -?
    Lovika83  -  plus på BIM +3/4
    Limpan 83  -  plus på BIM -4
    Matematik  -  plus på BIM -1
    AngelandDevil  -  plus på BIM -1
    HelenFr  -  plus på BIM -1
    Babymoon  -  plus på BIM -3
    AngelandDevil  - plus på BIM -1/ +1
    Skruttnorpan  -  plus på BIM +/- (??)

HjärtaHjärta
Svar på tråden Vi som fått nog, nu SKA det bli ett plus i Januari!!!