Inlägg från: En Åsa |Visa alla inlägg
  • En Åsa

Vilken är världens bästa rengöring för världens känsligaste* hud?

Nå, vilken är det?

Ps. Jag har redan testat OCM.

*känslig= blir röd av precis allt, har pormaskar och får lätt finnar.

• Svar på tråden Vilken är världens bästa rengöring för världens känsligaste* hud?
  • En Åsa
    Mrs Statham skrev 2010-12-08 19:58:31 följande:
    Vad för slags olor använde du vid ocm? Hur mycket ricinolja hade du?
    Annars tycker jag nog att det funkar absolut bäst.
    Jag har testat flera olika oljor, tyckte den som funkade bäst var tistel även fast den inte heller var särskillt bra. Testade med olika mängd ricin också,. Jag har altså testat naturlig hudvärd i över ett år och OCM fungerade verkligen inte. Honung funkade ok men ändå inte jättebra.
  • En Åsa
    Moi Je Joue skrev 2010-12-08 20:02:55 följande:
    jag har också extremt känslig och torr hud och har även rosacea som lätt ger utslag eller sk vuxenacne. har provat det mesta men konstigt nog är det som funkar bäst på mig apotekets intimtvål. vet att känslig hud inte ska ha tvålprodukter men på mig funkar det iaf, den är så väldigt mild. mitt ansikte fixar inte alls oljor.
    hmm, den har jag tom hemma. Ska testas!
  • En Åsa
    Moi Je Joue skrev 2010-12-08 20:15:03 följande:
    ja har du hemma är det bara att testa, kan ju inte garantera att du har samma hudproblem som jag men det kan iaf inte skada :)
    precis! vad smörjer du emd?
  • En Åsa
    Moi Je Joue skrev 2010-12-08 20:31:52 följande:
    min syrra jobbar med hudvårdsprodukter så just nu har jag från skin science och mene & moy, får dom gratis men jag tycker att dom funkar bra. kan absolut inte ha parfymerat, absolut inget med syror, får inte vara för flottig och inte för tunn, väldiga bekymmer. nu på vintern har jag en som heter ultra dry skin treatment, hjälper så jag inte blir så torr, utslagen är ganska hormonellt betingade så ibland fgår det inte att påverka så mycket utifrån.

vad använder du då?
    Mene moy verkar många vara nöjda med, det andra har jag inte hört talas om! jag använder body shops vitamin E just nu, tycker den funkar ok men blir röd av den som av allt annat. Känner igen det med inte för tunnt och inte för flottigt, exakt samma för mig
  • En Åsa
    akademikern skrev 2010-12-08 20:42:02 följande:
    Har ungefär samma problem som dig, och min hy har aldrig fixat de naturliga varianterna (typ Weleda eller Dermanord). Enbart oljor är inte tillräckligt, får väldigt tråkig hy av det. Men äntligen har jag hittat en kombination som funkar för mig - Clarins Gentle Foaming Cleanser för torr och känslig hy, Clarins Face Treatment Oil Blue Orchid samt Nuxe's kräm Crème Fraiche (Normal hy). På vintern lämnar ju hyn mycket övrigt att önska, men det är ändå mycket bättre än vad det brukar vara.
    samma för mig att det blir mkt värre på vintern. Clarins är också noterat!
  • En Åsa
    Satiin skrev 2010-12-08 20:44:47 följande:
    Min sambos ansikte spricker av allt.
    Men jordnötsolja på en bomull-pad  funkar kanon.
    Gör rent med den och sen en ny torr pad och torka bort den överflödiga oljan.
    olja funkar inte för mig. tack ändå!
  • En Åsa

Clarins igen alltså, ska kolla in den imorrn när jag ska på stan.

Moi Je Joue skrev 2010-12-08 21:52:46 följande:
    skin science är dom som gör "spermakrämen" som alla kändisar hajpade för några år sen, den är bra men syrrans jobb kommer sluta sälja den nu och jag vill inte betala 1100kr.

problemet för mig med rengöringskrämer är att dom lägger sig som en fet hinna ovanpå det torra och kapslar in så jag får ännu fler utslag, samma med oljor. därför intimtvål funkar, ingen fettig hinna men ändåv äldigt mild och tar även bort allt smink,  så nån bra och ordentligt återfuktande kräm, då blir mitt ansikte gladast!
    Aaaha, spermakrämen ja. Det problemet har jag också med rengöringskrämer, och att jag ofta inte tycker de gör helt rent.

Ikväll ska jag testa intimtvålen, förstår att alla som läser detta sitter på helspänn nu
  • En Åsa
    Moi Je Joue skrev 2010-12-09 18:09:50 följande:
    haha ja jag väntar med spänning på utlåtandet efter rengöring med apotekets intimtvål! Cool
    och här kommer det alla (=du) har väntat på: det fungerade bra! riktigt bra faktiskt. blev inte torr och stramig och det blev rent och ingen hinna (jag blev dock röd men det får jag nog räkna med). Tar och fortsätter med den ett tag och ser och så testar jag Clarins om jag slutar vara nöjd. Tack för tipset!

Och tack ni andra också!.
  • En Åsa
    Moi Je Joue skrev 2010-12-09 20:49:31 följande:
    kul Skrattande
    ja, rödheten får jag också oavsett, räcker med att jag petar lite lätt på kinden så blir jag röd. som sagt testade jag jättemycket olika dyra, naturliga, rekommenderade produkter etc men det här har jag kört på i flera år! billigt och jättebra så kan man lägga krutet på fukten efter!
    Samma här (dumma känsliga hudjävel!)! ja precis och eg borde jag försöka hitta den ultimata fukkrämen nu men jag blev nog allt för matt av allt testade av rengöring  så body shops får duga änsålänge. Den är bra konsistens iallfall och jag får inte finnar av den, det enda jag skulle önska är att den var lite mer lugnande på det röda men man kan inte få allt.

Använder du foundation? Vilken? Jag har använt i.d sen tidernas begynnelse typ men har tänkt testa en flytande nästa gång.
  • En Åsa
    Sorbus skrev 2010-12-09 21:15:41 följande:
    Coolt om det funkar! Det är ju rätt så mycket billigare än Clarins så du kan ju slå till med värsta krämen eller foundationen sedan om du vill.
    Jag har Sensais foundation, tycker den är snäll. Lite torr kanske så jag kombinerar med Clarins Beauty Flash Balm som ger fin lyster. (Clarins igen... hallå Clarins, ni får snart ge mig ett års förbrukning av Flash balm som kompensation för gratisreklamen!)
    haha, ja det var precis det jag tänkte. Slå till med värsta  foundationen. Tycker absolut att du borde få nån slags kompensation för all gratisreklam. Snålt av dom att inte erbjuda det tycker jag!
  • En Åsa
    Sorbus skrev 2010-12-09 21:29:42 följande:
    oooo, La Mer. Aldrig testat, men man har ju hört att krämen ska vara värsta rollsroycevarianten. Du får berätta vad du tycker sedan.
    ja precis och läser jag recentioner så evrkar foundationen vara rätt rolls royce den också. Ska absolut berätta vad jag tycker, om jag får tag i den. Är inte helt säker på var den finns, måste ju vara en vanlig affär eftersom jag ska ha den för första gången så jag kan bestämma färg. Finns den inte på Åhlens eller kicks är det nog rätt kört tyvärr.
  • En Åsa
    Moi Je Joue skrev 2010-12-09 21:36:20 följande:
    har också läst om den, så jag är också nyfiken på resultatet! borde kanske finnas på nk annars?
    ja där finns den säkert, problemet är att NK inte finns i Uppsala. Ok det är inte långt till stockholm härifrån men tillräckligt.
  • En Åsa
    Moi Je Joue skrev 2010-12-09 21:35:16 följande:
    ah okej, har inte gjort enorma utsvävningar i foundationsvängen, provade en från lancome, color id, den täcker bra men är parfymerad som många av dom dyrare märkena är och det kliar på mig. plus att jag såg kakig ut trots att den ska funka på torr hud. jag skulle behöva ta med ett prov hem och testa i en vecka innan jag bestämmer mig, först då jag vet om min hud reagerar eller inte.
    men jag är nöjd med min från make up store, ser inte så fnasig ut, är inte så täckande utan ger ett mer skirt intryck så man får jobba lite med den. men får jag ett acneutbrott spelar det ingen roll vad jag har, ser mest ut som vårtor när jag sminkar över ordentligt, huuu! tack och lov är det inte jättevanligt (peppar peppar).
    aha, jag  behöver en som täcker rätt bra för jag blir så jäkla röd/rosa i ansiktet jämt och så vill jag ha en som håller en hel dag på jobbet vilket inte i.d gör. Den håller om jag inte är på jobbet men där är det så torr luft att min hud får en knäpp. jag har även eksem på kinden precis bredvid näsan som ajg smörjer med hydrokortison när det kommer så jag vill absolut ha något utan parfym (vilket dock inte body shop krämen är...).
  • En Åsa
    Moi Je Joue skrev 2010-12-09 22:49:00 följande:
    ja trist att man inte bara kunde varit snygg i fejjan och vara röd på ryggen eller nåt, hade varit mycket smidigare!
    du får väl prova dig fram, men man vill inte riktigt prova olika 600-kronors.. jag funderar på att gå till åhlens och be om lite prover nån dag.

du kan ju ringa till NK och fråga om dom har den och isf kanske det är värt att ta en tur förbi om du har nåt annat ärende eller leja nån som handlar åt dig.
    ja eller hur! Min sambo jobbar i sthlm men problemet med att leja nån är ju färgen, måste köpa den själv första gången. Nu har jag köpt en annan ist, hon på åhlens sa att La mer bara finns på NK och jag ville ha en nu. Köpte Dior istället, verkar riktigt bra men det stora testet blir imorgon när jag ska ha den på jobbet hela dagen. Att gå och få nägra prover låter riktigt smart (be om att få Dior!).
    Bittermandel skrev 2010-12-10 13:23:31 följande:
    Jag har svaret efter så många år med känslig hy och letande efter bra produkter. Min hy är vit, fin, lite fräknig (har rött hår), tunn och så känslig att jag inte ens med dessa milda produkter kan tvätta mig varje dag. Men dessa är de bästa:

Weleda mandel rengöringslotion - massera in över tort ansikte och skölj av med vatten. Tvättar ansiktet varannan kväll ungefär.
    Weleda mandel ansiktskräm - Smörjer över tort ansikte ca tre gånger/dag.
    Kallpressad mandelolja - När jag är extra torr och måste ha fukt fukt fukt.

The best!
    Ren mandelolja har jag testat men inte de andra, ska tänka på dom om inte intimtvålen funkar. tacK!

Förresten, attbropå Clarins. Clarins handkräm är ju den absolut bästa jag nånsin haft, brukar få torra fläckar ffa på överarmarna (ni hör ju vilken toppenhy jag har!) och den hjälper direkt. Brukar alltid smörja efter rakning med den också. Så bra! (nu vill jag också bli sponsrad!)
  • En Åsa
    Moonis skrev 2010-12-14 15:57:05 följande:
    Har ni känslig hy så måste ni testa Tikeis foundtation och concealer. Min Vän kan knappt ha något smink runt ögonen, hon är jätte känslig men blev glatt överraskad när hon kunde ha deras ögonskugga utan problem (fick prov av mig) och nu använder hon även övriga produkter därifrån.

www.tikei.se/produkter/mineral_oegonskuggor.a...
    jag har testat Tikei och det fungerade inte alls för mig. Fick det inte att bli bra jutan det la sig som utanpå huden ist för att sjunka in och så fick jag finnar av det.

Dior luktar pyttelite men inget som känns när det sitetr på huden. Tycker den funkar riktigt bra faktiskt, håller bättre än i.d och änsålänge inga finnar av den.
    BaraLillaIda skrev 2010-12-14 15:47:26 följande:
    Vart kan man köpa den här mene & moy?
    Jag har oxå problem med vuxenacne men jag har inte provat så mycket. Jag har väldigt fet hy i sig och jag ingen aning om vad man kan testa för olika produkter. Och den här rocinoljan eller vad det nu hette. Var kan köpa den? Ska man bara smörja in den och inte skölja av? Blir man inte helt fet i ansiktigtet då?
    Ricinolja finns på apoteket.
  • En Åsa

tryckte för fort. nej man blir inte fet av ricinolja. Ricinolja ingår i OCM som jag har testat. För mig var det just ricinoljan som min hud inte gillar, insåg jag efter att ha försökt med massa olika tillsatsoljor (man blandar ricinoljan med en annan olja och så gnuggar man satan och sen ångar man och så blir det bra. Men inte för mig). Har dock läst om många som är jättenöjda med OCM.

• En Åsa

MD har jag också provat emn för mig fungerade det inte alls. Var förvisso rätt många år sedan.

• En Åsa

Så här 4 måander senare: Jag slutade med Dior foundationen för jag fick massor av finnar av den, använder i.d. igen. Jag har precis köpt rengöring och kräm från Mene Moy, hoppas på dom!

Svar på tråden Vilken är världens bästa rengöring för världens känsligaste* hud?