Inlägg från: BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå |Visa alla inlägg
  • BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå

hjälp mig.. vad ska jag säga?? vill så gärna ha snitt denna gången!!

Prata med din barnmorska, säg att du mår dåligt av att tänka på förlossningen och att du behöver träffa en Aurorabarnmorska.

Hos aurorabarnmorskan kommer du få prata om allting, och sen hjälper hon dig att få kejsarsnitt. Hon beslutar inte om det, men hon är en slags mellanhand. De är oftast jätteduktiga, och de kan hjälpa dig mycket! De är vana med att träffa de som är förlossningsrädda.

Jag ville ha snitt på grund av min första fl, var inga problem alls (ändrade mig dock tack vare Aurorabarnmorskan). Skulle inte oroa mig ett dugg om jag var du! Ibland händer det att man blir nekad, men det handlar ofta om att läkaren man pratar med inte kan förstå - och då kan man kräva att få prata med nån annan.

Josse112 skrev 2010-12-08 19:06:58 följande:
    Måste man ha speciella skäl för att få föda med snitt? Tycker att det borde vara en del av den allmäna sjukvården... om jag föder barn någon gång så har jag redan nu tänkt mig att jag ska få föda med snitt, utan ngn giltig förklaring. Eller, jag är rädd att min fitta ska bli slapp, är inte det skäl nog? (Ja, ja, jag vet alla ni som säger att kroppen drar ihop sig och att den är gjord för att föda barn - det är bara mitt logiska förnuft som inte är det).

Usch! jag tycker synd om dig, trist med begränsningar när det gäller så grundläggande saker... jag vet inte hur moget det är, men jag skulle nog vara väldigt bestämd och ta till irrationella hot om de inte gav med sig, säga att jag funderar på att sy igen fittan innan förlossning av rädlsa att ungen ska komma ut den vägen.
    Kommer du dit och säger att du är rädd för att fittan blir slapp, så får du nog en kamp!

Men jag tror inte att det är omöjligt. Mår man verkligen jättedåligt, känner att man börjar hata barnet i magen på grund av förlossningen, kanske får självmordstankar eller något sånt allvarligt så tror jag definitivt att kvinnan kan få snitt. Alltså om kvinnan hakat upp sig rejält för att hon tror att fittan ska bli slapp, att risk för kvinnans och barnets mående finns.

Men inte om man bara kommer dig och säger att man inte vill bli slapp.
    BananerÄrBraFörDomÄrDetSkalPå skrev 2010-12-08 19:16:28 följande:
    Kommer du dit och säger att du är rädd för att fittan blir slapp, så får du nog en kamp!

Men jag tror inte att det är omöjligt. Mår man verkligen jättedåligt, känner att man börjar hata barnet i magen på grund av förlossningen, kanske får självmordstankar eller något sånt allvarligt så tror jag definitivt att kvinnan kan få snitt. Alltså om kvinnan hakat upp sig rejält för att hon tror att fittan ska bli slapp, att risk för kvinnans och barnets mående finns.

Men inte om man bara kommer dig och säger att man inte vill bli slapp.
    Vill även lägga till att jag har blivit märkvärt trängre av en vaginal förlossning, utan en massa knipövningar.
Svar på tråden hjälp mig.. vad ska jag säga?? vill så gärna ha snitt denna gången!!