Sverige vs Riga
Hej!
Vi har gjort ÄD i Sverige och jag rek er att ställa er i kö för det och sedan i väntan på att få hjälp i Sverige isf göra behandlingar utomlands. Det skadar aldrig att köa i Sverige och fördelen där är ju att man får vård och hjälp i sitt eget land och att det inte kostar lika mkt. Om man sedan vill ha en likvärdig behandling så rek jag att ta kontakt med någon bra privat läkare som kan skriva ut blodförtunnande och cortison för att ni ska få samma behandlingsupplägg som man får i andra länder. Ändrar även i listan nedan då man kan få hjälp inom ca tre månader om man har en korsdonator som nyligen tagit infektionsprover. Har en väninna som precis fick det. Annars måste man vänta i sex månader för att donatorn ska lämna infektionsprover två gånger innan hon godkänns. Utan korsdonator är det ca 10 månaders väntetid i Stockholm just nu för att bli mottagarpar 2.
ADMINISTRATIVT:
KÖTID
Sverige - Varierar från landsting till landsting. Kan gå på några månader med korsdonator och inom ett år utan, men stora skillnader över landet.
Riga - Korta köer, ibland obefintliga
KOSTNAD
Sverige - Patientavgift
Riga - runt €7 000 tror jag?
BEHANDLINGEN:
UNDERRUBRIK?
Sverige -
Riga -
INSÄTTNING:
Sverige - Alltid 1 embryo ET eller FET
Riga - 1-3 embryon ET eller FET
Island - Bara FET, inga ET