• chockad

Sverige vs Riga

Den här månaden ska jag och min man ta beslut om vi ska göra äggdonation i Sverige eller om vi ska åka till Ava-clinic i Riga.

Kan hända att vi stället oss i kö i Sverige men ändå åker till Riga för att testa.

Min man vill gärna göra det här och jag vill göra det i Riga eftersom  det är kort väntetid,dem sätter in 2 embryon (större chans) m.m

Har lagt märke till att det finns många här på forumet som är duktiga på skillnaderna här i Sverige och utomlands.

Tänkte höra vilka fördelar och nackdelar det finns för dem olika alternativen

Sverige vs Riga

• Svar på tråden Sverige vs Riga
  • chockad
    isisisis skrev 2010-12-09 13:37:18 följande:
    Precis,det är smart att sätta upp sig på flera kliniker samtidigt.Endel är det ång väntetid till,men det kan vara värt besväret.
    Jag var på Invicta i Polen,det är ingen renodlad ÄD klinik,utan mer en IVF klinik för  inhemskt folk.
    Därför lång väntetid,men det är en mycket bra klinik.Fräscht,toppmodernt.
    Sedan finns Invimed i Polen också.

Reprofit i Tjeckien har också lång väntatid,men de är också jättebra,i Tjeckien finns flera bra kliniker i olika städer till bra priser,utan väntetid.

Sen finns ju Estland och Island och Grekland till bra priser också utan väntetider.
    Vet du vad klinikerna i Estland,Island och Grekland heter?
  • chockad

Det finns verkligen så många kliniker att välja mellan så man blir helt snurrigGlad

Ava kliniken i Riga verkar vara den som är mest populär här på forumet,eller?, men det kan ju finnas dem som är minst lika bra om inte bättre, till och med.

Ja det är inte lätt att välja i denna djungel av kliniker..... 

Svar på tråden Sverige vs Riga