Inlägg från: piiiinkcat |Visa alla inlägg
  • piiiinkcat

Mountain Buggy Terrain

Å jag vill också ha en... sitter å nagelbiter just nu för jag vil lha en... har velat länge.. och nu så kommer de med freeeridern också.. så skall köpa till den till dottern som är 4 åe... fan vad jag längtar.. någon som vill byta den mot en mountain buggy duo?

Molly 061216 ✲ Leonard 090519 ✲ en liten änglaflicka född aug -05
  • piiiinkcat

freeriden kommer i mars.. det är en åkbräda till vagnen... typ som en sparkcykel
    http://shop.mountainbuggy.com/bilder/produkt/org_FreeRider00019_pink.jpg?rand=96453395

• piiiinkcat

Men hallå, nu var jag hetsig och beställde en Terrain vagn.. dum jag är.. jag har ju inga pengar..

• piiiinkcat

Snart är den här.. den som väntar på något, väntar alltid för länge.. Får se vad sambon säger när han kommer hem och syskonvagnen är borta.. =(

• piiiinkcat
    IDA2009 skrev 2011-02-17 12:21:22 följande:
    Hej! Sitter oxå och funderar över en terrain...måste komma ut och börja röra mig! Jag har hittat den billigast utomlands, även med frakt. Piiiinkcat vart har du beställt din?
    Fö har jag läst någonstans att dom (phil and teds som köpte upp) har slutat modellen terrain? Stämmer detta?

tacksam för svar!

mvh,
    IDA
    Jag köpte min från England, gav 5200 för min Terrain och fick då med både pump och stormcover (detta brukar inte ingå i vagnen när man köper den i butik i Sverige). Frakten ingick och jag hade den på under en vecka. Terrain vagnen verkar fortfarande tillverkas, men jag vet inte hur länge... det släpptes en ny modell förra året - Terrain 2010. Älskar vagnen, men den är ju ganska så lik den vanliga Urban Jungle vagnen bortsett från den extra vadderade / stadiga sitsen och de stora bakhjulen. Sen är den mycket mer fjädrande och är super på skumpiga underlag. Vet inte om stormcovern kommer användas så mycket.. Det blir nog när det är riktigt hällregn ut och man bara måste ut. Annars håller jag mig mest inomhus när det är pissväder.

Den är i alla underbar att ha på långpromenaderna och joggingrunda runt torpet... men jag längtar till våren/sommaren då man kan ta den på en riktig omgång runt stan.

/Diana 
  • piiiinkcat
    rednose skrev 2011-03-11 20:20:57 följande:
    Jag kanske är lite sen eftersom tråden verkar smått död. :)

Men, ville bara inflika att Terrainen är så sjukt grym! Mycket bättre än Urban Jungle som vi hade innan. :)
    Jag knatar 13 km om dagen med vagnen i skogen och den tar sig verkligen fram hur lätt som helst.
    Lillan sover som en stock tack vare stötdämpningen i chassit. (hon är 9 månader nu)
    Var även den enda vagnen i spåret i vintras med all snö och det var inte heller några problem.
    Är man en aktiv människa tycker jag absolut man ska satsa på Mountain Buggy Terrain! Awesome! :) 
    Håller helt fullt med... det är en supervagn som tar sig fram nästan överallt =) Enda problemet jag har haft är bromsen, var inne och kolla detta på barnvagnsstället men de kunde inte svara på vad som var fel. Bromsklaffen går liksom in i hjulet... spelar ingen roll hur jag ställer in hjulen.. samma problem ändå. De tyckte jag skulle skicka tillbaka vagnen, men det känns det ju knappt värt med tanke på att den kommer från Holland. =/
Svar på tråden Mountain Buggy Terrain