Inlägg från: tessepesse |Visa alla inlägg
  • tessepesse

Vad kan jag som mamma kräva av skolan?

ooj vad ja tycker synd om den här pojken och hans klass!!!

Ja har ett såkallaat problem barn odiagnoserad, och så ska de förbli ett par år till! därimot har ja legat i som tusan och han har numera en resurs... kontaka barnets föräldrar, ja hade verkligen uppskattat det, mycket möjligt att föräldrarna redan slåss för att pojkaen ska få rätt... och ang att säga förlåt så borde de vara en självklar het.. de e så man får vänner genom att vara ödmjuk mot andra.

kontakta pojkens föräldrar, var vänlig och hjälpsam! fråga om du kan göra nått! ta kontakt med rektorn,. Ja pluggade nya skollagen i 5 timmar innan ett möte och påvisade regler som hjälpte mig att få rätt... inte bara för min son skull utan även de andra barnens säkerhet! skolmiljon ska vara bra., och eftersom ja är jobbarkompis med två av klass föräldrarna så informerade ja själv dom vad som hände och vad ja tyckte och tänkte, fick många bra råd och iddeer

• tessepesse
    Punkster skrev 2010-12-06 21:46:02 följande:
    Jag tycker att du ska ta ett samtal till med klassläraren och förklara att du inte känner dig trygg med att skicka ditt barn till skolan. Skolans uppgift är att se till att alla barn är trygga och ingen är rädd för att komma dit. Sen kan ju läraren som andra redan påpekat inte berätta för dig om den här pojken. Det vore att bryta sekretessen. "Vi jobbar på det" är ungefär så mycket dom får säga. Förhoppningsvis så är dom mycket väl medvetna om problemet och jobbar hårt på att lösa det. Om det är en utredning på gång så är det inte ovanligt att det tar lite tid. Och ofta krävs en utredning för en diagnos, och ofta en diagnos för att få extra resurser.
    det krävs inte en diagnos för att få resurs
  • tessepesse
    Punkster skrev 2010-12-07 08:02:44 följande:
    Nej, det är sant. Men det är bra mycket svårare utan en diagnos. Speciellt i kommuner som sparar in på skolan.
    det är alltid svårt få en resurs vare sig man har en diagos eller inte, och måste alltid kämpa hårt för sina rättigheter! de stod i en tidning en notis för att få en resurs eller personlig assistent måste föräldrar i snitt vara kontakt med 18 olika personer,
Svar på tråden Vad kan jag som mamma kräva av skolan?