• snöboll1

Fragminspruta hur??

Hej!
    Har fått Fragmin utskrivet för att försöka förebygga missfall men har inte fått någon bra beskrivning hur man gör. Fick ej prata med läkaren direkt utan via en telefonist som inte kunde så mkt om detta och på apoteket fick jag inte heller mkt info. Så nu sitter jag här o våndas...
    Har förstått att man ska ta den i magen?  Hur noga var? Ska man hålla ett hårt grepp om en valk? Kan man dra ut sprutan direkt man sprutat in? Spruta snabbt el långsamt?
    Snälla, nån som kan detta??

• Svar på tråden Fragminspruta hur??
  • snöboll1

Tack alla snälla för era svar!! Snart är det dags... Överväger dock låta maken göra det åt mig...

• snöboll1

oj vad ni är snälla och svarar o stöttar! Nu är det gjort!!   Maken fixade det, visst det stack lite o brände efteråt men det får det är det ju värt om det hjälper!
    BettanB: vad härligt om det funkat! Hur långt har du kommit?Hur länge ska du spruta?
    Har också börjat med progesteron  idag men herregud, de kom ju ut lika fort igen!! Får nog prova en annan metod imorgon...

• snöboll1

BettanB: Oj vad roligt för er!! Nu hoppas jag på samma tur. Har haft tre missfall tidigare, två tidiga och ett sent.

Svar på tråden Fragminspruta hur??