• MamaJay

Unga mammor 2011 i och runt Göteborg?

Jag är 18 år och bor i Göteborg och väntar mitt första barn i maj 2011! 
    Jag undrar om det finns fler unga töser som väntar barn nästa år som vill följas åt :)

• Svar på tråden Unga mammor 2011 i och runt Göteborg?
  • krimm

Får man hoppa in här även om man redan fått sin lilla bebis? Min lilla son är snart 1,5 vecka gammal så det kommer ju inte skilja mycket i ålder på dom sen ändå. Bor strax utanför gbg i ale men det tar inte lång tid att åka in, hade varit mysigt att träffas! Är 20 år förresten

• Naattie

Åh grattis till din lilla bebis:) själv går jag bara å väntar å väntar. Allt gick bra på förlossningen? jo hoppa in här tror jag säkerligen ts accepterar haha.

• Naattie

Mamajay: nää faktiskt inte, det sämsta man kan göra är faktiskt att bara ligga stil, är mycket bättre att gå å hålla musklerna/lederna kring nerverna aktiva. Förhindrar att de låser sig och då gör ont. Så.. Blir promenader, gör på tok för ont att ligga i sängen eller sitta soffan, otursamt nog:( hade ju varit roligare att dra tid med maraton av olika tv-serier;) jo bor ihop med pappan till barnet så har honom med i det hela;)

• krimm
    Naattie skrev 2010-12-21 00:33:46 följande:
    Åh grattis till din lilla bebis:) själv går jag bara å väntar å väntar. Allt gick bra på förlossningen? jo hoppa in här tror jag säkerligen ts accepterar haha.
    Ja det gick otroligt snabbt, riktiga värkar från tolv på natten (dock oregelbundna och blandat med förvärkar) sen kom vi in på förlossningen 3.20, då gick vattnet och 4.52 var han ute, fick bara lustgas eftersom jag redan var öppen 10cm, jag gissade på typ 3. :P Och tjatade om bedövning men det var lite för sent för det. Men är jättenöjd att det gick så enkelt, så bli inte alltför avskräckta av alla förlossningsberättelser, jag förväntade mig att det skulle ta flera dygn nästan ;)
  • Hannapanna88

Hej! Är 22 år och väntar mitt första barn i maj. Bf 6 maj närmare bestämt, bor på hisingen. =) Vart bor du "MamaJay"?

• MamaJay
    Hannapanna88 skrev 2011-01-05 12:54:48 följande:
    Hej! Är 22 år och väntar mitt första barn i maj. Bf 6 maj närmare bestämt, bor på hisingen. =) Vart bor du "MamaJay"?
    Åh, där ser man! Jag bor i majorna!
  • filippa90

Hejsan! 20 år och bor på Hisingen. vecka 18+1 och ultraljud på fredag! super spänd :D har bf 13 juni som det ser ur nu :D

• jinxan

Hej! Jag är 21 år och väntar vårat andra barn och är beraknad till den 19 mars.. :) Har också en son på 16 månader.. Bor i Kungsbacka..  :)

Mamma till den finaste prinsen i världen..
  • MamaJay
    filippa90 skrev 2011-01-10 23:35:04 följande:
    Hejsan! 20 år och bor på Hisingen. vecka 18+1 och ultraljud på fredag! super spänd :D har bf 13 juni som det ser ur nu :D
    Hej, välkommen! Då ska vi ha med en månads mellanrum, har du vart på ul än? :)
  • filippa90
    MamaJay skrev 2011-01-12 14:43:05 följande:
    Hej, välkommen! Då ska vi ha med en månads mellanrum, har du vart på ul än? :)
    Tack! Jag ska dit på fredag och är sÅÅÅÅÅÅÅ förväntansfull! Idag köpte vi vagn och bilbarnstol. känns som det är lite att tjuvstarta men lite kul måste man ju få ha :D
    Sambon såg så stolt ut när han puttade vagnen och jag var tvungen att säga att du vet att det inte ligger någon bebis i va? då sa han att ja tänk vad stolt jag kommer vara när det gör det då! :D
    känns så häftgt allt ihop.. hoppas bara att ungen är frisk och har det bra där inne!

Hur var ditt ul? har ni inhandlat något?
Svar på tråden Unga mammor 2011 i och runt Göteborg?