Sonen på 8,5 månad jollrar inte konsonanter ännu. Finns ni som går eller gått i mina skor?
Sonen tjuter nöjt när han är glad och vill ha uppmärksamhet. Han pruttar med sin mun så han blir alldeles blöt. Och på morgonen och kvällen kan han ligga i vår säng och leka lite med rösten och få fram lite intressanta och gulliga ljud. Men annars är det mest glädjetjut, allt pruttande och Ehhh och Öhhh som gäller, förutom ett och annat Ghiii, Ghaa och Kkh som kommer några gånger om dagen.
Jag måste ge honom beröm för att han verkar säga "Hej" eller åtminstone utan ett tydligt H! Det säger han till alla och speciellt när han vill ha uppmärksamhet, som att han har förstått att det är ett sätt att få kontakt med folk.
Han är en social och glad kille som ler och skrattar, förstår absolut vad "Nej" betyder och vet även vad han heter. Han tittar på rätt person när man frågar var mamma eller pappa är och kan vet vart han ska titta när man frågar vart fåglarna finns.
Jag är fullt medveten om att barn utvecklas olika och det är helt okej. Vissa är tidiga och andra är sena medan en del hamnar där emellan. Jag är också medveten om att det kan vara så att personer med tidiga barn oftare än andra väljer att framhäva sina barn i trådar. Dessutom är jag fullt medveten om att det är för sådant här man har BVC till :) Så jag är inte ute efter "hjälp" av sådant här slag.
Vad jag vill är att se om det finns fler där ute för just nu känns det förbaskat ensamt. Och det är aldrig roligt med ensamhet.