Inlägg från: Lattjo |Visa alla inlägg
  • Lattjo

Sonen på 8,5 månad jollrar inte konsonanter ännu. Finns ni som går eller gått i mina skor?

Vår son började prata på "riktigt" vid 3½ år och jag är så tacksam att vår bvc-sköterska tog det med ro. Han sa inte många ord alls och vid 8 månader var han nog mest tyst faktiskt! Sen den dagen då han började prata (för det bara kom en dag) så är inte ungen tyst. När han gick på förskolan var personalen förvånade för han hade ett så "vuxet" språk, när dom försökte säga saker med andra ord avslöjade han dom hela tiden. Han var tyst sina första år och bara lyssnade på alla oss andra och när han väl började snacka så tystnade han aldrig :) Nu får vi muta ungen med 1,- i minuten ibland bara han håller tyst :)

Vår dotter började säga mamma och pappa när hon var strax under året. Jag vet inte när hon började säga dom skaerna du väntar på, jag har aldrig varit orolig för språkutveckligen så jag lägger inte på minnet när hon säger olika saker. Jag skulle dock tro att ditt barn är fullkomligt normalt :)

Svar på tråden Sonen på 8,5 månad jollrar inte konsonanter ännu. Finns ni som går eller gått i mina skor?