• Kastrullresan

Vill ha såå många svar som möjligt! Särskola eller ej, hur hade ni tänkt? Hoppas tråden hamnat rätt...

Som f d lärare och rektor skulle jag råda till att avvakta och låta dottern fortsätta i vanlig skola men med observation från både skola och er föräldrar.

Ha en kontinuerlig uppföljning av hur det går för ert barn och observera hur dottern verkar må.

Jag har stött på problemet från båda håll.

Barn som hamnat i särskolan men som borde ha klarat (och säkert utvecklats bättre) i vanlig skola. Jag har också träffat barn där föräldrarna vägrat acceptera att barnen haft behov av särskola och som tvingat sina barn att fortsätta i den vanliga skolan. Det har inte heller alltid varit en bra lösning.

Detta är oerhört svåra val/situationer som ni ställs inför. Ha inte för bråttom med att välja särskola.

En fråga, inte kan träningsskola var aktuell??? För mig är det en helt annan form än att välja mellan "vanlig" skola och särskola.

Svar på tråden Vill ha såå många svar som möjligt! Särskola eller ej, hur hade ni tänkt? Hoppas tråden hamnat rätt...