Vill ha såå många svar som möjligt! Särskola eller ej, hur hade ni tänkt? Hoppas tråden hamnat rätt...
Hej alla, vi har en dotter på 5år, var på möte med särskolans samordnare eller nåt sånt i början av veckan, för att få veta mer om våra val som förälder....
Vår dotter är en pigg 5-åring som gått på dagis sen hon var ca 1år och nån månad, hon har genomgått utvecklingsbedöming som vi faktist tycker utfördes orättvist. Visst vi vet att hon inte är som våra andra 4 barn när dom var i samma ålder i utvecklingen. Hon går hos logoped nu som tycker hon pratar rent, inget fel där och just nu utreds ordförrådet och annat.
Mycket press på oss föräldrar nu, hur gör vi för att det ska bli bäst för vår dotter:(
Vi fick veta att vi som föräldrar bestämmer men sen om vi inte väljer vanlig skola så bestämmer dom om det blir träningsskola eller särskola:S Vi ska hälsa på på onsdagen som kommer på träningsskolan/särskolan här vi bor hoppas det hjälper oss att välja det rätta.
Det jag och min man tänker mycket på är, just nu går hon på dagis och har vänner och allt tänk om hon hamnar i en klass där barn kanske har syndrom där dom inte umgås med andra barn skaffar vänner osv...
Inget illa men ni förstår säkert hur jag menar.... Hon har jättestort umgänge med sina dagiskompisar nu..
Hur vet man någonsin hur man ska göra det rätta valet,,,,