• L forever

Fibromyalgi

Hej

Förstår din oro... Jag är gången 34+0 idag och har psoriasis artropati (främst muskelär) samt fibromyalgi. Jag har (inte oväntat) redan varit sjukskriven i 2 månader på heltid för foglossning och smärta i svanskotan men min sjukdom har otroligt nog inte blivit värre trots graviditeten och ökad vikt.
    Eftersom jag varit tvungen att ta det lugnt pga av foglossningen så har detta även hjälpt mina övriga besvär. Var väldigt orolig förut då jag inte kunde fortsätta med de mediciner som hjälpt mig i min sjukdom pga graviditeten. Men det har trots allt gått mycket bättre än jag trodde.

Jag kommer föda vaginalt om allt går som det ska då jag tror att det är det bästa för kroppen. Kroppen börjar ju ställa om sig så fort du blir gravid och denna omställnings fortskrider under hela graviditeten. Jag tror att det blir mer jobbigt om det blir snitt. Bara att hoppas att allt går som det ska, men visst är det nervöst.

Lycka till och mitt bästa tips är att du tar det ganska lugnt under HELA graviditeten så kommer nog din sjukdom ligga på en hyfsad nivå också.

Svar på tråden Fibromyalgi