• Jinx

Fibromyalgi

har inte fått diagnos som fybromialgi men haft defusa smärtor i ryggebn o nacken så länge jag kan minnas o får ingen hjälp av någon läkare....

• Jinx
    Gwempa skrev 2010-12-03 20:49:28 följande:
    Jinks, har du fått remuss till reumatologen? Fixa det annars.

Ett annat hett tips är att besöka en bra naprapat, om du inte är gravid vill säga! Jag hade nack o ryggproblem ett år o naprapaten fixade mig på bara 3 behandlingar. Sen tog det ett år innan problemen kom tillbaka o nu har han nästan fixat det igen, iaf till uthärdlug stelhet o smärta. Har dock reaktiv artros sjäkv just nu men ev annan reumatisk sjukdom i bakgrunden.
    jag har gått snart i ett års tid till en kiropraktor... vilket smärtorna har tillfälligt hjälpt men kommit smygande tillbaka efter några veckor... har varit på magnet röntgen 2 ggr. och inte får jag någon förståelse av läkare. Dom bara fnyser typ då jag sa att jag misstänker jag kan ha fybromialgi. Är även överrörlig vilket gör man har extra ont o även är jag HLAB27+ (positiv)
  • Jinx
    Gwempa skrev 2010-12-03 20:49:28 följande:
    Jinks, har du fått remuss till reumatologen? Fixa det annars.

Ett annat hett tips är att besöka en bra naprapat, om du inte är gravid vill säga! Jag hade nack o ryggproblem ett år o naprapaten fixade mig på bara 3 behandlingar. Sen tog det ett år innan problemen kom tillbaka o nu har han nästan fixat det igen, iaf till uthärdlug stelhet o smärta. Har dock reaktiv artros sjäkv just nu men ev annan reumatisk sjukdom i bakgrunden.
    å nee, inte är jag gravid =) glömde o skriva
Svar på tråden Fibromyalgi