Inlägg från: CathrinLarsson |Visa alla inlägg
  • CathrinLarsson

Godisberoende

Intressant läsning tycker jag. Jag är ytterligare en sockerist... Beroendet är jättefrusterande, så klart. Ni föreslår att man ska ta bort alla kolhydrater, vilket på sätt och vis låter logiskt, men hur gör man om man jobbar inom barnomsorgen och inte KAN välja mat... Vi får så lov att äta lunchen som bjuds på förskolan och specialkost får man endast om det 'r av medicinska skäl.

Jag har varit jätteduktig för bara ett halvår sedan, men har åkt på välrdens återfall... Motivationen finns att vilja skärpa till mig, men jag orkar som inte styra upp det dåliga tålamodet och det dåliga humöret... =S Tips?

• CathrinLarsson

Jag laddar för att ta tag i mig själv efter nyår. Inleda det nya året med en lite mer diciplinerad personlighet... (Det där eviga nyårslöftet antar jag)

Jag och en vän håller på att arbeta fram en utmaning som går ut på viktnergång, motion och sundare mat relation! Jag ligger stadigt på 12-14 kg mer än jag skulle vilja (går iaf inte UPP mer!)... Men snart så har jag peppat upp mig själv tillräckligt för att ta tag i detta!

God fortsättning och Gott nytt år!

• CathrinLarsson

Jag och 3 vänner gick ihop i en utmaning vid nyår. Vi har lite olika mål, men kämpar och peppar tillsammans. Jag satte ett totalstopp på coca cola och godis/snacks, och har tappat 0,7 kg. Ingen jättemaffig nergång kanske, men det har blivit lite mycket mackor ist. Lyckades få magkatarr dessutom, så jag har varit konstant hungrig... Men men, jag repar mig från magkatarren och har trots allt gått ner nästan ett kilo! =)

Abstinensen är jätteslitsam. I natt har jag sovit jättedåligt, svettats floder och frusit om vartannat.... Trodde jag hade feber ända till jag tog tempen och den visade 36,1...

Man jag kämpar på! Det ger sig säkert om någn vecka!

• CathrinLarsson

Jag fortsätter att tappa i vikt. Ha rinte märkt något på kläderna än, men det kommer väl. Idag köpte jag en liten påse med lösviktsgodis, men har inte varit och "tullat" i den än! =) Ska unna mig lite gott till en film i morgon. Känns toppen att det inte är det där desperata godisbehovet längre utan bara ett litet sug på något gott... Vi har haft en del godsaker hemma då sambon inte alls orkat ta tag i sig själv än, men jag har inte varit och ätit bland det. Känner mig jättestolt. Abstinensen har minskat rejält och jag börjar känna hopp för framtiden! ;)

Ha ren ny vägning på gång i morgon, får se hur mycket jag tappat då! =)

• CathrinLarsson

På 4 veckor har jag tappat 6 cm runt midjan! (Trots återfall på godis!) Och totalt gått ner 2,1 kg! =)
    Nu börjar resutlat synas och det är ju ritkigt motiverande!

• CathrinLarsson

Har börjat med en ny grej som fått fart på min viktnergång; jag äter på assiett istället för vanlig mattallrik! Plötsligt får man ner portionerna rejält! Nästan 2 kg på 2 veckor! =)

• CathrinLarsson

För mig fungerade det ganska bra. Jag kunde ta en gång till, men det blir fortfarande mycket mindre mat än innan. Nu mera äter jag mest bara en portion - och blir mätt! Helst ska man äta med barnbestick också! =)

Svar på tråden Godisberoende