Godisberoende
Det enda som har funkat för mitt sockerberoende har varit att skippa ALLA kolhydrater. Första veckan var fruktansvärd, jag grät, klättrade på väggarna, var helt upp och ner. Men sen lättade det.
Det enda som har funkat för mitt sockerberoende har varit att skippa ALLA kolhydrater. Första veckan var fruktansvärd, jag grät, klättrade på väggarna, var helt upp och ner. Men sen lättade det.
Inga kolhydrater hemma! Det ska inte finnas något att baka på! Jag är precis likadan!
Jag förklarade läget för min sambo och han stöttade mig, distraherade mig när jag blev gnällig och såg också till att inte handla något gott hem. Jag gick och rotade i varenda skåp. Så ut med all crap!
Jag handlade istället lax, ost, och annan god och proteinrik mat hem. Fick ju ändå äta "gott"!
Det är bra att han stöttar dig!
Ja, riktig mat kan vara gott också :)
Men jag kan inte äta mackor, pasta etc, det går jag igång på direkt! En macka och vips, fem mackor och godis på det... Huh!
Har du läst "Sockerbomben" av Bitten Jonsson? Väldigt nyttig läsning för oss som inte bara är sugna på något gott ibland utan snarare är beroende!