• emelielj

Godisberoende

åh vad jag känner igen mig. Exakt. Jag köper hem frukt för att äta det istället och vara nyttig, men äter alltid godis efter ändå, jag är chokladberoende :) ! vet faktiskt inte vad man ska göra, typ hålla sig upptagen och göra saker, men vet att det inte funkar heller.. Som nu när min sambo jobbar och jag är ledig idag, jag behöver inte ens vara hungrig, utan jag bara småäter hela tiden.

• emelielj

nej jag veet, de e skitdumt, min sambo är rätt duktigt, eller han är inte van vid att småäta eller äta godis varje dag så jag äter alltid ensam, men nu när jag är gravid skäms jag inte lika mycket framför honom. Jag äter mer Pizza och andra onyttigheter än honom också. Min mamma är likadan som jag , och vet att hon har det jobbigt med småätande också. De är skitjobbigt för man vet ju att man är jätteonyttig medans man äter, men så tänker jag alltid att detta lilla gör ingenting, och skitsamma jag skjuter upp de typ. Men så kan man ju itne tänka heller..

• emelielj

Jag hade samma problem med att sluta röka, jag slöt upp det hela tiden, men när jag blev gravid så ca de lättare för då blev jag ju så illa tvungen att sluta röka.. Men godis.. Även mat kan jag föräta p
    M

• emelielj

Det är just den första veckan, det jobbigaste, som jag aldrig kommee förbi :(

• emelielj

Cathrin, det var ett jättebra tips!
    Men matvrak som jag är skulle jag inte hålla mig från att ta mat en gång till :)

• emelielj
    Malin8903 skrev 2011-05-04 11:26:22 följande:
    Det där med att sluta med godis har inte gått så bra för mig på senaste, nu när jag blev gravid så började jag igen....illa illa
    Jag är i vecka 28 och här äts det både godis och onyttig mat.
    Jag äter nyttig mat och bra också men tänker inte direkt vad jag äter på utan äter det jag känner för.
    Läsk är det jobbigaste för mig att undvika!

Men jag återupptar problemet när bebisen är ute, har varken lust eller ork till att anstränga mig nu.
Svar på tråden Godisberoende