• Fidi

Förlossning i december...nervös!

Jag känner som du =) Har BF idag men inte speciellt mycket känningar. Så hon verkar inte vilja komma ut, men hoppas hoppas =)

• Fidi

Jag känner som du =) Har BF idag men inte speciellt mycket känningar. Så hon verkar inte vilja komma ut, men hoppas hoppas =)

• Fidi
    dripdrop skrev 2010-12-10 21:17:48 följande:
    Kan ju säga att jag födde min dotter i måndags! Kunde inte vara lyckligare! Förlossningen gick så mycket bättre än jag vågat hoppas på, barnmorskorna och undersköterskan var helt fantastiska. Hoppas ni får era små snart också! Baby
    Grattis! =)

Jag har en liten fråga... Sitter här och känner tryck neråt, samtidigt som "trycket" så känns det som ilningar "där nere" och ut i benen.... Hur kommer det sig? Någon som känt liknande?
  • Fidi
    dripdrop skrev 2010-12-11 12:17:16 följande:
    Det kan vara livmoderhalsen som mognar och mjukas upp, sa min bm till mig när jag kände likadant. Kände så i en vecka eller så innan förlossningen. Glad
    Jag bara letar förlossningstecken nu så jag tror jag blir knäpp snart =)
    Nu har jag har fått som träningsvärk i ryggslutet, skinkorna och ner i benen... Det kommer även förvärkar då och då fortfarande. Men just ryggen, rumpan och benen? Har inte känts så förr...

Och då får jag för mig att det också är ett tecken, istället för att bara slappna av och tänka på annat =)
  • Fidi
    dripdrop skrev 2010-12-11 18:35:25 följande:
    jag trodde det var "mensvärk", som den värk när man har förvärkar, jag hade när mina värkar började. de var 3 min mellan direkt vilket kändes jättekonstigt, trodde de skulle smyga sig på liksom. därför trodde jag inte att det var på G på riktigt förrän efter några timmar när de började göra ondare och jag ringde in Glad
    det är så svårt att veta hur det ska kännas ju! men det är nog snart dags för dig!
    Jag hoppas verkligen det... Det skulle vara så kul att träffa den lilla som bor i magen =)
Svar på tråden Förlossning i december...nervös!