• benedikten

Förlossning i december...nervös!

Jag är gravid i v.38+1 idag och hela min graviditet har varit utan några komplikationer och jag har mått hur bra som helst. Jag har inte varit direkt nervös inför förlossningen men sjärlvklart haft respet för den.

Dom senaste två veckorna har jag känt att sammandragningar men för någon kväll sedan fick jag sammandragningar med värkar efteråt och jag blev helt plötsligt skit skraj. Nu kommer hon! Hon kom såklart inte men jag blev orolig över min reaktion. Jag var skit skraj. Jag som varit så lugn och så förbered tyckte jag.

Det som gjorde mig skraj var tanken på smärtan och att jag snart ska bli mamma. Samtidigt som jag tycker det ska bli så kul och spännande så tycker jag det ska bli läskigt. Jag ska verkligen ansvara för någon annan och vem är det som ligger i min mage??

Varje kväll nu är jag lite nervös när jag går och lägger mig. Jag vet inte om jag kommer vakna av värkar!

Hur känner ni andra som har förlossningen nära?

• Svar på tråden Förlossning i december...nervös!
  • Stardust

Hej!
    Jag har BF nu på måndag med första barnet och känner mig laddad inför förlossningen.
    Det är ju något man aldrig upplevt så det jag tycker är lite läskigt är att inte kunna förbereda sig på vad som ska hända. Sammandragningarna har jag vant mig vid då jag haft dem ett bra tag nu men precis som dina så har dom ändrat karraktär lite. Nu ibland kan dom va kraftigare o stråla ut i benen lite lixom. Vet ju inte alls om det betyder att det börjar hända nåt men.
    Jag försöker tänka att jag blir glad när ja känner något nytt även om det är smärta.
    Ett steg närmare bebis!!

• skumgodistessan

Jag har BF +7 idag och jag känner precis som dig.
    Egentligen har jag inte tänkt så mycket utan bara lite nervositet eftersom jag inte riktigt vet hur det kommer kännas. Men nu varje kväll när man lägger sig börjar man bli ganska skrajj.
    Så jag förstår hur du känner absolut!

• dripdrop

Kände precis som du första gången jag trodde det var på G! Ba "men shiiit, jag ska FAKTISKT föda ut den här bebisen!" Förvånad Haha! Kände mig lite naiv kanske, som gått och längtat.
    Är i v 38+6 nu och kommer säkert känna så igen, men det var övergående. Efter en stund släppte de tankarna och jag "accepterade" det och det kändes bra igen Glad

• Heavengirl

Ja, du är inte ensam Har bf om 16 dagar, börjar kännas mentalt att det inte är långt kvar nu. Tycker det är lite nervöst att inte veta vad som komma skall...men det är nog lika bra...haha!

• Fidi

Jag känner som du =) Har BF idag men inte speciellt mycket känningar. Så hon verkar inte vilja komma ut, men hoppas hoppas =)

• Fidi

Jag känner som du =) Har BF idag men inte speciellt mycket känningar. Så hon verkar inte vilja komma ut, men hoppas hoppas =)

• dripdrop

Kan ju säga att jag födde min dotter i måndags! Kunde inte vara lyckligare! Förlossningen gick så mycket bättre än jag vågat hoppas på, barnmorskorna och undersköterskan var helt fantastiska. Hoppas ni får era små snart också! Baby

• Fidi
    dripdrop skrev 2010-12-10 21:17:48 följande:
    Kan ju säga att jag födde min dotter i måndags! Kunde inte vara lyckligare! Förlossningen gick så mycket bättre än jag vågat hoppas på, barnmorskorna och undersköterskan var helt fantastiska. Hoppas ni får era små snart också! Baby
    Grattis! =)

Jag har en liten fråga... Sitter här och känner tryck neråt, samtidigt som "trycket" så känns det som ilningar "där nere" och ut i benen.... Hur kommer det sig? Någon som känt liknande?
  • benedikten
    dripdrop skrev 2010-12-10 21:17:48 följande:
    Grattis!!

När hade du bf? Gick du över tiden?

Kram
  • dripdrop
    benedikten skrev 2010-12-11 11:06:37 följande:
    Grattis!!

När hade du bf? Gick du över tiden?

Kram
    Tack!
    Hade BF idag, 11/12 enligt RUL men enligt sista mens 1 dec. Trodde hon skulle komma nånstans mittemellan och det gjorde hon ju
  • dripdrop
    Fidi skrev 2010-12-10 21:44:31 följande:
    Grattis! =)

Jag har en liten fråga... Sitter här och känner tryck neråt, samtidigt som "trycket" så känns det som ilningar "där nere" och ut i benen.... Hur kommer det sig? Någon som känt liknande?
    Det kan vara livmoderhalsen som mognar och mjukas upp, sa min bm till mig när jag kände likadant. Kände så i en vecka eller så innan förlossningen. Glad
  • Fidi
    dripdrop skrev 2010-12-11 12:17:16 följande:
    Det kan vara livmoderhalsen som mognar och mjukas upp, sa min bm till mig när jag kände likadant. Kände så i en vecka eller så innan förlossningen. Glad
    Jag bara letar förlossningstecken nu så jag tror jag blir knäpp snart =)
    Nu har jag har fått som träningsvärk i ryggslutet, skinkorna och ner i benen... Det kommer även förvärkar då och då fortfarande. Men just ryggen, rumpan och benen? Har inte känts så förr...

Och då får jag för mig att det också är ett tecken, istället för att bara slappna av och tänka på annat =)
  • dripdrop
    Fidi skrev 2010-12-11 16:45:03 följande:
    Jag bara letar förlossningstecken nu så jag tror jag blir knäpp snart =)
    Nu har jag har fått som träningsvärk i ryggslutet, skinkorna och ner i benen... Det kommer även förvärkar då och då fortfarande. Men just ryggen, rumpan och benen? Har inte känts så förr...

Och då får jag för mig att det också är ett tecken, istället för att bara slappna av och tänka på annat =)
    jag trodde det var "mensvärk", som den värk när man har förvärkar, jag hade när mina värkar började. de var 3 min mellan direkt vilket kändes jättekonstigt, trodde de skulle smyga sig på liksom. därför trodde jag inte att det var på G på riktigt förrän efter några timmar när de började göra ondare och jag ringde in Glad
    det är så svårt att veta hur det ska kännas ju! men det är nog snart dags för dig!
  • Fidi
    dripdrop skrev 2010-12-11 18:35:25 följande:
    jag trodde det var "mensvärk", som den värk när man har förvärkar, jag hade när mina värkar började. de var 3 min mellan direkt vilket kändes jättekonstigt, trodde de skulle smyga sig på liksom. därför trodde jag inte att det var på G på riktigt förrän efter några timmar när de började göra ondare och jag ringde in Glad
    det är så svårt att veta hur det ska kännas ju! men det är nog snart dags för dig!
    Jag hoppas verkligen det... Det skulle vara så kul att träffa den lilla som bor i magen =)
Svar på tråden Förlossning i december...nervös!