• Idoli

bulgarien som adoptionsland

Hej!

Vi påbörjar hemutredningen nästa vecka och är också intresserade av Bulgarien!
    Det som har avskräckt mig lite är de två resorna... Kan föreställa mig att det är känslomässigt påfrestande att måsta lämna sitt barn och återvända hem för ytterligare väntan...

Men tycker att det är roligt att höra att det verkar kunna gå relativt snabbt vid öppenhet för SN!

• Idoli

Det var verkligen snabbt!

Jag har sett att de har tillkommit en möjlighet att anmälla sig till en mail-lista för sn-barn i bulgarien. Det fungerar alltså som så att man får anmälla ett intresse av att veta mer om ett specifikt barn och så tar man det från där? Är det inte i så fall många sökanden på samma barn osv?

Alltså, inte som i fallet med Kina där, som jag har förstått det, man får fylla i en lista på olika sn som man som föräldrar/förälder känner att man har kapacitet för att klara av - och sedan efter det ges möjlighet till att adoptera ett barn?

Hm. Känner att jag uttrycker mig oklart men du kanske förstår? Sitter och försöker läsa in mig på information just nu men hittar ganska lite...

• Idoli
    AnnaKarin10 skrev 2011-03-05 19:30:22 följande:
    Vill bara tillägga, att när man väl bestämt sig för Bulgarien och börjat samla papper, så är man varmt välkomna till Bulgarienlistan. Där är vi ett härligt gäng, som fått våra barn eller som fortfarande väntar på BB. Här kan man få väldigt mycket tips och stöttning.
    Tack så mycket för tipset!
    Vi får väl se efter utredningen nu vart det bär hän. Jag vågar hoppas på att vi är klara till sommaren.
    Ett annat land som vi känner starkt för är Colombia, där är vi med i en colombia-grupp.
    Det är verkligen super bra med forum där man kan utbyta erfarenheter och ställa frågor!
Svar på tråden bulgarien som adoptionsland