Inlägg från: Tummeliten07 |Visa alla inlägg
  • Tummeliten07

bulgarien som adoptionsland

AnnaKarin10 skrev 2010-12-06 15:57:56 följande:
    Det stämmer precis! Först skickade jag in mina papper till Bulgarien, på vanligt sätt, och efter ca 2 mån blir man godkänd av landet att adoptera därifrån. Efter att jag blivit godkänd, sökte jag om barn från SN-listan. Om man går vanliga vägen, beräknas väntetiden vara ca 2 år.
    Hej AnnaKarin och ev andra som adopterat ett äldre barn från Bulgarien - hur har det gått med anknytningen, ev problem och hur har du/ni gjort? Vad har ni tänkt på?

Har släktingar som adopterat från ett annat öststatsland som haft problem med anknytningen (fortfarande efter 3-4 år).
  • Tummeliten07
    AnnaKarin10 skrev 2011-03-05 19:30:22 följande:
    Vill bara tillägga, att när man väl bestämt sig för Bulgarien och börjat samla papper, så är man varmt välkomna till Bulgarienlistan. Där är vi ett härligt gäng, som fått våra barn eller som fortfarande väntar på BB. Här kan man få väldigt mycket tips och stöttning.
    Bulgarienlistan - var finns den?
  • Tummeliten07
    Nelly02 skrev 2011-06-13 15:56:28 följande:
    Är inte så vidare insatt när det gäller organisationerna då vi ej kommit så långt i processen än.

Låter lite fel men finns det specifika listor med barn för varje land  som adopterar barn till Sverige eller är detta något specifikt för just Bulgarien?
    Listan som det pratas om är en lista på barn med "Special needs" och den finns vad jag vet för Bulgarien och Kina.  Listan går inte bara till Svenska adoptionsorganisationer, utan till många länder.
Svar på tråden bulgarien som adoptionsland