Inlägg från: Glädje58 |Visa alla inlägg
  • Glädje58

Vid 40 - är det bättre att lägga ner sökandet efter en partner och förbli singel??

vinterblomma skrev 2010-12-01 20:08:58 följande:
    ..., annars hoppar jag. Obestämd...
    Om du hoppar, så kanske det är "Han" som kommer och räddar dig...
  • Glädje58
    vinterblomma skrev 2011-01-15 17:09:14 följande:
    ...Det här kommer tillbaka till min första frågeställning. Är förhållande verkligen så fantastiska att man ska fortsätta kämpa hela livet?...
    ts, efter fem, eller två minuters läsande på detta forum så inser du också att alla förhållanden inte är så fantastiska...

Vad har du för kompisar och vänner, ger de dig något?
    vinterblomma skrev 2011-01-15 17:09:14 följande:
    ...En sak som varit (och är) ett stort problem för mig genom åren är att många killar gjort sig en bild av mig och hur jag är som person utifrån mitt utseende. Ser söt och snäll ut. När de sen kommer på att jag råkar ha åsikter ibland och def inte är ett mähä som tycker att allt min pojkvän säger är rätt blir det av någon anledning mitt fel att jag inte stämmer överens med deras bild....

kram

Finns det någon möjlighet att du kan ändra ditt utseende?  :)

vinterblomma skrev 2010-12-29 19:27:30 följande:
    ...Det borde vara kul att dejta men har mest blivit ett tvång som jag fortsätter med för att omgivningen förväntar sig det. ...

Är det verkligen så illa, att du nu gör det för din omgivnings skull?

kram

• Glädje58

Då är frågan hur ditt sökande ska se ut. Ska det vara aktivt eller passivt. Är du aktiv i ditt sökande så blir det säkert påfrestande för dig när du inte når resultat.

Sen kan du vara sökande men inte så aktivt och intensivt. Var öppen för att träffa någon, se till att du hamnar i situationer där det finns möjligheter. Händer det så händer det... Tacka ja till fester, föreläsningar, gå på gym, kurser, dans, ja det finns en del möjligheter.

Själv är jag singel och jag letar inte efter någon på ett aktivt sätt. Jag ser till att fylla min tid med just det jag skrev här ovanför. Jag ser till att jag kan ha roligt under tiden. Om jag träffar någon så finns det möjlighet att dra ner på aktiviteterna och tillbringa mer tid med en ny vän.

• Glädje58
    vinterblomma skrev 2010-11-30 22:10:01 följande:
    ... Och så är det ju så att när man nått min ålder är det krasst så att det inte finns så många andra "över" så att säga...
    Jag vill nog påstå att du har fel ts. Om det nu var så att alla förhållanden var bra, ingen skiljde sig och man levde lyckligt tillsammans tills man dog samtidigt, då skulle du säkert ha rätt. Men nu är det inte så.

Folk separerar och dör i en ständig ström. Det kommer alltid att finnas bra män för dig ts. Den perfekta mannen kanske just har separerat, blivit dumpad, hans fru har dött, han har varit singel en längre tid och är nu redo för att träffa någon. Det är precis som med bostäder, nya omständigheter skapar en köp och säljmarknad som håller på hela tiden. Det går inte att stoppa.

Så för att svara på din fråga (igen), nej, lägg inte ner ditt sökande efter en partner och förbli singel. Men se till att ditt liv fungerar på ett bra sätt så länge du är singel.

kram (igen)
  • Glädje58

Men skulle du uppleva en förälskelse med någon, så tackar du väl inte nej till ett försök

kram

• Glädje58

Ts, har du blivit nåt klokare på de två månader som har gått sedan trådstarten?

• Glädje58
    vinterblomma skrev 2011-01-30 21:27:31 följande:
    ...Nej, nu har jag gnällt klart. Det är ganska tydligt att jag inte är ett dugg klokare...
    Vad härligt att höra ts   Glad

För jag tror inte att man ska vara för klok när det gäller sådana saker.

Jag skilde mig för två år sedan och har inte trättat nån ännu. Jag har väl inte riktigt känt mig redo förrän nu. Under dessa två år har jag däremot satsat på mig själv. Håller på att utbildar mig, tränar på gym, läser en del litteratur om utveckla sig själv. Först och främst för min egen skull men även för att höja mina chanser att få träffa någon ny kvinna i mitt liv. För vilken kvinna väljer en soffpotatis med en öl i ena näven och en skål chips på magen framför teven. Är det inte sport så är det dataspel.

Så tycker jag att du också ska tänka. För handen på hjärtat ts, inte vill du innerst inne förbli singel resten av livet? Se till att du mår bra med dig själv, det du jobbar med, vad du gör på fritiden, vad du äter, motion. Allt det här är viktigt. När du mår bra med dig själv kommer det lysa om dig och då ökar du chanserna att träffa någon. Visst jag börjar sakna någon riktigt mycket just nu men jag ser till att fylla min tid med annat roligt eller intressant under tiden.

kram
Svar på tråden Vid 40 - är det bättre att lägga ner sökandet efter en partner och förbli singel??