Är det lättare att få snitt beviljat om man tidigare fött med snitt pga förlossningsrädsla?
Jag hade visserligen inga som helst problem att få planerat snitt första gången. Snittades av andra orsaker. Sa till spec.gyn på mvc att jag föder INTE vaginalt, alla är INTE gjorda för det...Hon sa ordagrannt ;" INGEN kan tvinga dig att föda vaginalt. detsamma sa chefsöverläkaren på sjukhuset. Står i min mvc journal: "Har lovat patienten att INGEN kan någonsin tvinga henne till vaginalförlossning. rekommenderar starkt Planerat snitt för denna patient.
Sjukhusläkaren skrev: " Patienten får EJ övertalas till vaginalförlossning om en eventuell förlossning kommer igång tidigare" Vid oklarheter vänligen kontakta xxxxxxxx OMEDELBART (läkarens signatur)
Jag frågade hur det blir OM jag blir gravid igen och fick till svar att även då kan ingen tvinga mig, men då slipper jag samtalet med läkaren på sjukhuset utan då blir det bara en remiss från spec.mvc gyn till sjukhuset och sen får jag en tid på posten =)