Boktips för förlossningsrädda?
Hjälp! Vad tycker ni att man ska läsa för att peppa sig själv inför förlossningen om man är orolig? Vad hade ni hjälp av för böcker? Mycket tacksam för tips!!
Hjälp! Vad tycker ni att man ska läsa för att peppa sig själv inför förlossningen om man är orolig? Vad hade ni hjälp av för böcker? Mycket tacksam för tips!!
Kolla in Gudrun Abascals böcker "Att föda" och "att möta förlossningssmärtan".
denna bok kanske inte kan hjälpa dig med din förlossningsrädsla men den får dig att skratta och tänka på annat!
Handbok för gravida allt din doktor inte berättar - Vicki Iovine
Susanna Heli "Föda utan rädsla"
Leni Söderberg "Rädd att föda - din väg till att våga"
Phoennah: Jag håller med dig. Väl där kändes det väl inte alltid som den hjälpte, men vid närmare eftertanke så gjorde den no det trots allt
Men som sagt, min förlossning gick sjukt fort från det att jag var öppen 4cm, det gick på 29 minuter, sedan var min son ute, haha. Så den sista halvtimmen var lustgasen min bästa vän! Men innan det fungerade bokens tips jättebra
inga76 "Visa endast Hjälp! Vad tycker ni att man ska läsa för att peppa sig själv inför förlossningen om man är orolig? Vad hade ni hjälp av för böcker? Mycket tacksam för tips!!" Hej, har du läst "mod att föda" den ska tydligen vara bra...
Såg att tråden inte är jätteny men jag gillade Föda utan rädsla (Susanna Heli) enormt mycket. Även Rädd att föda - din väg till att våga (Leni Söderberg). Helis bok var jättepeppande och rekommenderas!!
Däremot gillade jag inte alls Abascals Att möta förlossningssmärta. Den tog upp komplicerade förlossningar som inte slutat så himla bra och det var inte vad jag behövde läsa mer om när jag var rädd. Negativa tankar är jag bra på själv, jag behöver mer positiva i det läget. Dessutom verkar hon inte alls gilla smärtlindring och jag tycker att sånt är upp till var och en. Man fick mer känslan av att "Ja, om du inte är duktig/modig nog så finns det ju smärtlindring..."