• Gaytjej

Ni som har erfarenhet av två (eller fler) bakåtvända bilstolar..

Vänder mig till er som har egen erfarenhet av två (eller kanske rent av fler) bakåtvända bilstolar!

Har ni upplevt stolarna likvärdiga? Eller är det något som ni tyckt bättre om med den ena stolen och vice versa?

• Svar på tråden Ni som har erfarenhet av två (eller fler) bakåtvända bilstolar..
  • Gaytjej

Tack alla för era åsikter - fyll gärna på, för än har vi inte bestämt oss!

Först var vi mest inne på en BeSafe, sedan dissade vi den idén och kände oss helt öppna för alla förslag, sedan tänkte vi kanske en BeSafe ändå.. men nu lutar det snarare åt en Britax Hi Way då jag tycker att jag läst om många som är nöjda med den - eller kanske, kanske en Akta Graco Belogic? Men den sistnämnde är ju sgs som ny på marknaden och det känns ju som ett kanske lite väl oprövat kort?!

• Gaytjej

Jahapp!

Då har vi shoppat stol! Tack alla i denna tråden och övriga jag startat under min research för era tålmodiga svar =)

Det blev en Britax Hi Way för vår del, då Akta Graco Belogic, som vi egentligen var lite mer sugna på, tog lite för stor plats i vår bil. Vi har egentligen inte en liten bil utan en ganska rejäl kombi, men tydligen är just baksätet i Subaru Outbacks lite snålt tilltaget.

Nu spelade det inte så stor roll i vårt sammanhang, men det märktes att försäljaren inte var så van vid att saluföra Belogic och hade Hi Way:en som sin personliga favorit. Det som även talade mot Belogicen var att de bara hade en enda stol inne. Priset var inte heller en avgörande faktum, men det var ju förstås trevligt att det råkade vara  julkampanjpris på Hi Way:en (2095 istället för 2895).

Så så fick det bli!

Svar på tråden Ni som har erfarenhet av två (eller fler) bakåtvända bilstolar..