• Finesse

Ni som har erfarenhet av två (eller fler) bakåtvända bilstolar..

Vi har haft en Akta Graco Duologic.. men när vi bytte bil nådde inte stödbenet ner i golvet ordentligt så vi passade på att sälja den och köpa en ny.. Vi hade ändå behövt det eftersom stolen bara klarar 18 kg.. Sen var den jättetrång.. redan som 15 månader satt min dotter illa i stolen.

Nu har vi en Britax Hi-way å den sitter hur bra som helst i vår bil (Saab 9-5). Den är godkänd till 25 kg (dottern är inte ens 3 än å väger redan över 15), hon sitter jättebra i den, den tar relativt liten plats, stödbenet når ända ner till golvet. Jag har ingenting alls som jag är missnöjd över när det gäller den stolen.

Ebba 071228, bebis bf 110216
  • Finesse
    Gaytjej skrev 2010-11-26 16:56:31 följande:
    Tack alla för era åsikter - fyll gärna på, för än har vi inte bestämt oss!

Först var vi mest inne på en BeSafe, sedan dissade vi den idén och kände oss helt öppna för alla förslag, sedan tänkte vi kanske en BeSafe ändå.. men nu lutar det snarare åt en Britax Hi Way då jag tycker att jag läst om många som är nöjda med den - eller kanske, kanske en Akta Graco Belogic? Men den sistnämnde är ju sgs som ny på marknaden och det känns ju som ett kanske lite väl oprövat kort?!
    Jag skulle nog satsa på belogicen om den passar i er bil.. som sagt så är den plustestat och då känns den genast mkt säkrare.. far och kika på en och testa i er bil med barnet i.. sedan gör ni likadant med en hi-way å kolla vilken ni gillar mest..
  • Finesse

TS: Jag tror ni blir nöjda med ert val.. vi har snart haft hi-wayen i 2 år och jag har ingenting att klaga på den.. den är enkel att sätta in, den tar lite mindre plats än andra stolar, den är enkel att ta av tyget (om barnet kräks ) osv.. jag har testat det mesta med den där stolen.. haha

Svar på tråden Ni som har erfarenhet av två (eller fler) bakåtvända bilstolar..