• Diablo

Född v35+6

Min dotter föddes i v 34, hon vägde 2500g och var 44cm lång. Hon gick ner till 2300g innan hon vände. Vi fick väga henne innan varje måltid och så vägde vi henne efteråt och sondade det som hon inte orkat suga. Så som jag förstod så orkar ibland förtidigt födda barn suga så länge som det behövs. Jag tror att man kan sonda på BB.
    Vi låg dock på NEO i tre veckor. Hoppas allt går bra, det är ju en stor tös du har fått Lycka till!

Har man tur behöver man inget vett!
  • Diablo
    s89 skrev 2010-11-25 22:02:00 följande:
    Tack så mycket!

Hon hade ej gått upp i vikt, men heller inte ner. Så det kändes skönt., Ska dit imon igen och väga henne. Då kanske hon har börjat gå upp i vikt. FörhoppningsvisGlad Men om hon skulle behöva sondas så är det väl säkert inte flera veckor? kanske handlar om någon dag?

Dem brukar väl kunna suga ordentligt sen när dem blivit lite äldre?

kram 
    Ja, ju äldre de blir, då orkar de suga vad de ska. Vi behövde nog bara sonda en, en och en halv vecka. Seden orkade min tös äta hela målet själv.
  • Diablo
    K H skrev 2010-11-28 10:56:21 följande:
    SagaLee: Hur gammal är hon idag?

Har också en dotter som är född i v 34. Hon hade också väldiga problem med att gå upp i vikt när hon föddes.  Vilken oro jag kände då.

Nu är hon världes matvrak och äter precis allt. Hon blir 2 år i februari. Hon är en liten tjockis jämfört med många i samma ålder, hon väger 12kg och är bara 80cm lång.
    Hon är fem, och hon har haft svårt att gå upp i vikt, hon är fortfarande liten för sin ålder men supersmart Men hon är en kräsen sak. På bvc sa man att hon nog inte blir lika långa som vi (172/184) Men det bryr inte vi oss om, huvudsaken att hon mår bra och är frisk och pigg!
Svar på tråden Född v35+6