Två missfall och nu gravid igen.
Hej!
Nu är jag inte proffs på detta, men jag har variot med om det själv, så detta är vad jag tror. Testerna gör de antagligen bara för att vara på säkra sidan vad gäller mängden hormoner. Samma sak gäller säkert också det att de ville att du skulle komma tillbaka för ytterligare vul, de ville nog bara vara helt säkra eftersom det kan vara svårt att se något riktigt så tidigt som i v6. Se det så här, om två veckor vet du helt säkert om allt är bra. Jag har fått göra tidiga vul i alla mina graviditeter (har några mf bakom mig) dels för att bekräfta graviditet men även för att kolla så tillväxten ser ut som den ska och de har alltid velat att ja kom efter prel.beräknat v7, så alltså i v8 och förklarade det med att det är from v7 man ser hjärtats aktivitet klart o tydligt vid vul.
Ang att du kanske är i en annan vecka än du själv trodde, kan kanske bero på att äl inte var riktigt då du trodde? Vissa , tex jag själv, har äl väldigt nära kommande mens om jag ens har det alls. Så precis som mensen kan ju äl vara oregelbunden (t.o.m. även om mens inte är det).
Hoppas att allt går bra o att du får se att den lill* har växt i magen.
Lycka till! Kram