Två missfall och nu gravid igen.
Hej gott folk! Jag har detta år haft två missfall på raken. Och har tyckt att det är mycket, sen läser jag här att en del av er har haft upp emot 12 missfall på rak! Jag förstår inte hur Ni orkar och står ut! Stor eloge till er! Jag och min man har en son tillsammans som snart fyller 2 år. Graviditeten med honom var lätt förutom ett stort illamående. När han var omkring året ville vi skaffa ett syskon till honom och hade inga tankar alls på missfall. Men det fick vi, i vecka 6 redan. Redan efter 2 månader var vi gravida igen, och ännu mindre tankar kring missfall.. Inte får vi ett till tänkte vi.. Dumt av oss, för i vecka 8 fick vi missfall igen. Sen har vi försökt i omgångar, så gott som det har funkat. Nu lyckades vi får ett plus i oktober. Överlyckliga såklart, men jag har varit livrädd och nervös! Bokade ett ul för att stilla nervositeten. Var då på ul i Tisdags. BM började genast fumla omkring och sa att det var svårt att se. Hon kunde även se en "böld" i min livmoder så gick till en läkare och visade bilder. Efter drygt 30 minuter kom de båda tillbaka och läkaren gjorde ett vul på mig. "Bölden" var en förtjockad hinna sa hon?? Någon mer förklaring fick jag inte. Sen hittade hon som hon sa "en liten bebis". Jahaaa, utbrister BM efter mätning av "bebisen" då är du tillbaka på vecka 6 i graviditeten. Enligt min mens, och äl ska jag vara i vecka 8. De var både väldigt otydliga och sa att jag får komma tillbaka om 14 dagar för att göra ett till ul för att se om de har växt. Fick också göra ett blodprov? Men ingen berättade för mig varför?? Varför kunde de inte svara på mina frågor? Vad kan det här innebära nu när det är mindre än vad det ska vara? Läkaren sa att den levde, men sa ingenting om något hjärta? Snälla, hjälp mig om ni har några tankar omkring vad det kan vara! :(