• le och va gla

Två missfall och nu gravid igen.

Hej gott folk! Jag har detta år haft två missfall på raken. Och har tyckt att det är mycket, sen läser jag här att en del av er har haft upp emot 12 missfall på rak! Jag förstår inte hur Ni orkar och står ut! Stor eloge till er! Jag och min man har en son tillsammans som snart fyller 2 år. Graviditeten med honom var lätt förutom ett stort illamående. När han var omkring året ville vi skaffa ett syskon till honom och hade inga tankar alls på missfall. Men det fick vi, i vecka 6 redan. Redan efter 2 månader var vi gravida igen, och ännu mindre tankar kring missfall.. Inte får vi ett till tänkte vi.. Dumt av oss, för i vecka 8 fick vi missfall igen. Sen har vi försökt i omgångar, så gott som det har funkat. Nu lyckades vi får ett plus i oktober. Överlyckliga såklart, men jag har varit livrädd och nervös! Bokade ett ul för att stilla nervositeten. Var då på ul i Tisdags. BM började genast fumla omkring och sa att det var svårt att se. Hon kunde även se en "böld" i min livmoder så gick till en läkare och visade bilder. Efter drygt 30 minuter kom de båda tillbaka och läkaren gjorde ett vul på mig. "Bölden" var en förtjockad hinna sa hon?? Någon mer förklaring fick jag inte. Sen hittade hon som hon sa "en liten bebis". Jahaaa, utbrister BM efter mätning av "bebisen" då är du tillbaka på vecka 6 i graviditeten. Enligt min mens, och äl ska jag vara i vecka 8. De var både väldigt otydliga och sa att jag får komma tillbaka om 14 dagar för att göra ett till ul för att se om de har växt. Fick också göra ett blodprov? Men ingen berättade för mig varför?? Varför kunde de inte svara på mina frågor? Vad kan det här innebära nu när det är mindre än vad det ska vara? Läkaren sa att den levde, men sa ingenting om något hjärta? Snälla, hjälp mig om ni har några tankar omkring vad det kan vara! :(

• Svar på tråden Två missfall och nu gravid igen.
  • JoLi

Hej har tyvärr inga svar att ge dig men vill skicka lite stärkande kramar. Har själv haft ett MF (v6 maj) och ett MA (sep v11, men fostret dog nog redan i v8) i år, har inga barn sedan tidigare och förstår allt för väl oron du känner. Hoppas att allt går bra denna tredje gången gilt Solig

• millemullan

Hej!

Nu är jag inte proffs på detta, men jag har variot med om det själv, så detta är vad jag tror. Testerna gör de antagligen bara för att vara på säkra sidan vad gäller mängden hormoner. Samma sak gäller säkert också det att de ville att du skulle komma tillbaka för ytterligare vul, de ville nog bara vara helt säkra eftersom det kan vara svårt att se något riktigt så tidigt som i v6. Se det så här, om två veckor vet du helt säkert om allt är bra. Jag har fått göra tidiga vul i alla mina graviditeter (har några mf bakom mig) dels för att bekräfta graviditet men även för att kolla så tillväxten ser ut som den ska och de har alltid velat att ja kom efter prel.beräknat v7, så alltså i v8 och förklarade det med att det är from v7 man ser hjärtats aktivitet klart o tydligt vid vul.

Ang att du kanske är i en annan vecka än du själv trodde, kan kanske bero på att äl inte var riktigt då du trodde? Vissa , tex jag själv, har äl väldigt nära kommande mens om jag ens har det alls. Så precis som mensen kan ju äl vara oregelbunden (t.o.m. även om mens inte är det).

Hoppas att allt går bra o att du får se att den lill* har växt i magen.

Lycka till! Kram

♥ Storebror 080910 ♥ BF 101224 ♥
  • le och va gla

Tack för ditt svar! Gällande att veta när jag hade äl så tog jag ett äl-test som visade en glad gubbe. Därav vet jag när jag hade den :) det var också då vi sexade. Undrar hur de kunde säga att den levde om de inte kunde se ett hjärta? :(

• McYama
    le och va gla skrev 2010-11-25 13:35:01 följande:
    Tack för ditt svar! Gällande att veta när jag hade äl så tog jag ett äl-test som visade en glad gubbe. Därav vet jag när jag hade den :) det var också då vi sexade. Undrar hur de kunde säga att den levde om de inte kunde se ett hjärta? :(
    Hur har det gått för dig?! HÅller tummarna!!
  • le och va gla

Det har gått bra! :) Var på ul igen och fick se ett litet hjärta som tickade!! Vilken total lycka!

Nu håller vi tummarna för att det håller i sig. Har magvärk lite då och då, men det kanske är normalt? Minns inte från min tidigare grav.

Tack alla!

• millemullan

Hej kikade förbi igen för att se hur det har gått!

Grattis vad kul! =) Hoppas verkligen att allt är bra med er!

Lycka till och Kram

♥ Storebror 080910 ♥ Lillebror 101204 ♥
  • Annica P

Stort grattis! Så otroligt skönt.

Känner igen mig i hela historien. Ett barn utan andra problem än grymt illamående, sedan fyra missfall. Men har du kommit så här långt går det säkert bra. Hoppas på samma tur själv.

Kram

Svar på tråden Två missfall och nu gravid igen.