• agpath

Hur känner ni för era bonusbarn?

konkelbär skrev 2011-02-04 20:36:04 följande:
    ... Har varit ihop med min sambo i ett år och läser varken sagor eller leker med hans barn. Jag vill inte, ser inget nöje i det. Barnen har föräldrar som gör sådant med dem.
    Det är till att göra livet mer komplicerat än nödvändigt? Älskar man barn så leker man och läser för dem oavsett vem som är förälder eller inte. Att läsa och i allmänhet vara del i barns rutiner, framförallt vid läggdags är nog det bästa sättet att bygga upp en god relation till dem. Jag vet, då jag är bonuspappa till 3 på heltid och läser för dem och min son varje kväll.
  • agpath
    Draqnight skrev 2011-02-16 08:50:36 följande:
    Tack för alla svar Glad

Läget här hemma har ju förändrats väldigt mycket sen jag skrev inlägget.
    Nu har mannen vant sig mer, och vi bor ihop på heltid, och allt är kanon!
    Han tar hand om sonen lika mycket som jag gör i princip, och dom är jätteglada för varandra.

Världens bästa bonuspappa har han blivit, han har verkligen växt in i rollen Glad
    Och med glädje, för han älskar att spendera tid med oss.

Så när vi får gemensamma små knoddar, så vet jag att han kommer bli världens bästa pappa! Hjärta
    Det är bara att gratulera och hoppas på att lill-grabben får syskon snart. :)
    "Pappa är ingenting man är utan det är något man bestämmer sig för att vara." Ett bra citat för oss som är bonuspappor. Särskilt för barn med mer eller mindre frånvarande eller usla bio-pappor.
Svar på tråden Hur känner ni för era bonusbarn?