2underbara skrev 2010-11-30 11:11:13 följande:
Ja och är båda överrens så är det ju inget problem, precis som jag skrev
Om ni inte varit det då, hur hade ni löst det då?
Hade du gått med på att han göra som han vill med sina barn ifall han inte tänkt ändra någonting och fortsatt som familj eller hade du tagit dina (era?) barn och dragit därifrån?
Du skriver att tankesätt är att mår ni bra så mår barnen bra, men om ni har olika uppfattningar om vad det är som får er att må bra, hur skulle ni löst det?
Jag bara undrar eftersom min sits är annorlunda och erat är lite utav ett drömscenario för mig för HÄR är det skillnad på barn och barn, prio ett för sambon är det barn han hade sedan innan som dyker upp varannan vecka prio två är vårat äldsta gemensamma och prio tre är den yngsta gemensamma och för mig är båda mina (de gemensamma) barn de som jag låter mitt kretsa runt.
Klart vi har talat med varann, flera gånger, olika situationer men ändå glider det alltid tillbaka till "jag gör som jag vill och allt kretsar runt mitt första barn de gånger han är här" för sambon, det tar bara olika lång tid, ibland 2 veckor, ibland en halvtimme sedan är det tillbaka till: inga tider, ät vad du vill när du vill, ifrågasätt vuxna på ett nedlåtande sätt och gnäll så får du det du vill ha...
Det låter inte som du har det lätt. Förstår ditt resonemang. Du måste kanske fråga dig, är du arg på din man för att han gör så, eller är det på barnet för att han beter sig på ett tråkigt sätt? Vet inte riktigt hur gamla era gemensamma är och bonusen är.
Men det är inge kul när man inte kan behandla barnen lika, pga att man har dåligt samvete för skilsmässan.
Det kommer tyvärr troligen bli värre ju äldre han blir.
Hur har ni tagit upp det när ni pratat om det? är det mest -jag vill- du vill . Eller har ni frågat er vad som är det bästa för barnen. Inget av barnen mår ju bra av att bli behandlade olika. Era gemensamma ser ju det som pappan gör mot "sitt" barn när han är där, det är ju aldrig bra. Sen ser ju hans barn det du gör med era barn ex rutiner läggdags sagostund lek mm mm. Det mår han troligen sämst av att han inte får ta del av dig. Vad skulle hända om du sa till han att ska vi åka på bio? så får pappan ta hand om era gemensamma? som sagt vet inte åldern, eller att ni gör nåt alla 5. Tycker ni ska prova på familjerådgivning, gratis om nåt barn är under 1. säg att du ser att inget av barnen mår bra av hur han behandlar sitt barn, inte ens barnet. Barn vill ha regler fast dom vet inte om det bara.