ptq skrev 2010-11-30 10:22:13 följande:
Olika åsikter kan man ha. Nu lever han med mig och inte med barnens mamma så vi har pratat om hur vi ska uppfostra barnen. Mina barn är små medans hans är i tonåren. Men vi har ändrat om i allas liv för i vårat hus är det våra regler som gäller,hos mamman/ pappan är det deras regler osv. vi har tagit det bästa hos oss och gjort det till vår uppfostran. Nej jag skulle inte accepterat som du skriver. Men vi har pratat med varann, vårt tankesätt är att om vi mår bra så mår barnen bra med, alla är glada, och ibland sura men vi är ju bara människor, och det är vi som är vuxna, då måste man ta lite skit av barnen inte tvärtom.
kommer ihåg hur man va själv mot mamma
men vi stöttar varann. Tro man måste prata om hur man vill ha det i sitt hem.
Ja och är båda överrens så är det ju inget problem, precis som jag skrev
Om ni inte varit det då, hur hade ni löst det då?
Hade du gått med på att han göra som han vill med sina barn ifall han inte tänkt ändra någonting och fortsatt som familj eller hade du tagit dina (era?) barn och dragit därifrån?
Du skriver att tankesätt är att mår ni bra så mår barnen bra, men om ni har olika uppfattningar om vad det är som får er att må bra, hur skulle ni löst det?
Jag bara undrar eftersom min sits är annorlunda och erat är lite utav ett drömscenario för mig för HÄR är det skillnad på barn och barn, prio ett för sambon är det barn han hade sedan innan som dyker upp varannan vecka prio två är vårat äldsta gemensamma och prio tre är den yngsta gemensamma och för mig är båda mina (de gemensamma) barn de som jag låter mitt kretsa runt.
Klart vi har talat med varann, flera gånger, olika situationer men ändå glider det alltid tillbaka till "jag gör som jag vill och allt kretsar runt mitt första barn de gånger han är här" för sambon, det tar bara olika lång tid, ibland 2 veckor, ibland en halvtimme sedan är det tillbaka till: inga tider, ät vad du vill när du vill, ifrågasätt vuxna på ett nedlåtande sätt och gnäll så får du det du vill ha...