• Dr Mupp

framåtvänd bilstol, vilken ska jag välja?

Vi har Akta Gracco Junior plus. Lätt och smidig och barnen iaf våra sitter bra. Sitter bra i olika bilar.

Får jag fråga hur stor din son är. Jag har nämligen en jämngammal son och har är på långa vägar inte vuxit ur sin bakåtvända stol och då är han ändy hyfsat stor för sin ålder. En two-way räcker ju tills de är ca 120-125 cm och att vända innan dess är ju onödigt.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • Dr Mupp
    maadicken skrev 2010-11-22 22:52:08 följande:
    ja den kanske kan vara ett alternativ. är den vändbar sen oxå?
    Finesse skrev 2010-11-22 22:30:46 följande:
    Förlåt om jag lät taskig.. men eftersom jag gick in på din sida å din son var typ ett mirakel (precis som min dotter) så försöker jag bara få dig att förstå hur mkt säkrare det är att åka bakåtvänd..
    men tror du att folk förstår bättre av en otrevlig ton? jag VET att det är säkrare att åka bakåtvänd. läser man på familjeliv så kan man omöjligt missa det... gör som cecci78 istället och rekomendera något bättre alternativ.
    Den är vändbar, men ska inte användas framåt av fler aorsker bla

Är den urvuxen bakåt så är den urvuxen framåt
    Saknar bältesforn vilket gör att bältet hamnar fel
    Tyngre än bältestolar vilket ger störra kraft mot barnets rygg
  • Dr Mupp
    Barbiegirl skrev 2010-11-23 14:51:05 följande:
    Vi har en Brio till äldsta dottern,tycker den funkar bra å den väger inte alls mkt heller,så den är väldigt lätt att flytta från bil till bil! Ja må då vara en dålig mamma nu då men den fick hon byta till då hon var 3år,då hon vart väldigt stor för sin ålder..
    Hon måste ha varit extremt stor. Har afktiskt inte träffat på en enda tre¨ring som är 120 cm.
Svar på tråden framåtvänd bilstol, vilken ska jag välja?