• MINA GOA BARN

Familjehem - liten undersökning,

Vi älskar vårt lilla barn, i mitt hjärta finns det utrymme o älska den här lilla sparven som är så helt underbar ljuvlig. Hennes bioföräldrar älskar henne också, men dem kan av olika anledningar inte ta hand om sitt barn så den förmånen har vi fått och vi njuter av o med henne!
    Vi får betalt, i form av arvode som beskattas, det är inte summa pengar som jag vältrar mig i o köper lyxiga prylar för. men om vi skulle köpa en ny statusvara så gör vi det utan att skämmas. Vi fick utstå en del spått o spé när vi köpte vår bil o jag skiter i det faktiskt för dem människorna som är så korkade att dem orkar lägga energi på sån dynga, dem är ju bara o insé att dem är så ointelligenta så det e bara o negligera dem.
    Alltså, pengarna vi får betalt för arbetet vi utför, pengarna kommer ju vår flicka tillgodo också!
    Sen är det skillnad också.
    Tar du en ungdom som lever i ett halvt kriminellt liv o ska placeras i fam.hem. Ja, då ska jag har bra betalt för det är tufft, skittufft, vi har gjort det en sommar, där handlar det inte om ovillkorlig kärlek, utan att försöka hela ett mycket trasigt barn.
    Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst.
    Det finns många viktiga faktorer i det här ämnet, som fam,hem. bör man fundera på vart man vill lägga sitt fokus, är det på barnen eller föräldrarna? Det är ju inte för utan som barn blir placerade, man får då också räkna med att bioföräldrar brister på ett eller flera sätt, jag säger inte att det är rätt, men pga det så har dem också barnen utplacerade. Lägg då fokuset istället på barnen, men respektera ändå föräldrarna. Barnen ska ALDRIG behöva höra från sitt. fam.hem. om sina bio i negativ bemärkelse och få den ryggsäcken o bära! Barn är alltid lojala till sina bio och respekterar man bio så får man också en finare o tightare relation till barnet.
    I vårt fall så var det så att jag själv som barn var i jourhem en tid o efter det i dåtidens fosterhem i några år + en tid efter det i samma fosterhem som kontaktplacerad. Det var en av mina aneldningar, att jag vet vilken hjälp o betydelse det har för ett barn, man har kanske svårt o se det just då, men den tiden kan komma senare i livet.
    Min sambo hade som anledning vad? Hans rättpatus, medkänsla, sympati o empati för andra människor. Och för att han också visste hur betydelsefullt det är för mig då jag brinner för utsatta barn.
    En del väljer att bli advokater för o hjälpa utsatta personer, en del blir poliser, en del i vården o en del som fam.hem.
    Om vi inte fick någon form av betalning, vad skulle vi leva på då? Allmosor från kyrkan eller vad?

Svar på tråden Familjehem - liten undersökning,