Vad skulle ni gjort om skolan ringer och säger att nu måste ni hämta erat barn?
Ditt barn ritade på en vägg och attackerade andra barn och vuxna både fysiskt och verbalt för att ett annat barn retats lite och erbjudit ditt barn banan fast ditt barn inte ville ha det. Ditt barn fick lite skäll för att hon kastade bananen vilket är både rätt och fel. Ditt barn blev provocerat men det är ingen ursäkt att kasta saker på ett helt annat barn och definitivt inte en ursäkt för det fortsatta dåliga beteendet. I vilket fall fick ditt barn ett utbrott av den kalibern att inte ens tre, av för ditt barn, kända pedagoger kunde lugna ner henne. Ja, jag tycker de gjorde rätt som ringde efter dig!
Rektor hade i det här fallet inte kunnat göra speciellt mycket eftersom h*n inte känner ditt barn. Kurator och skolsyster finns inte alltid alla dagar på alla skolor. Hur du kan få det till att skolan har gjort något fel har jag svårt att förstå. Det var inte bara en pedagog utan tre som försökte och misslyckades med att lugna ditt barn och jag betvivlar att alla tre pedagogerna är helt inkompetenta.
Pedagogerna måste ju tänka på de andra barnen också och om situationen bli ohållbar får man ju tillkalla vårdnadshavare.