Vad skulle ni gjort om skolan ringer och säger att nu måste ni hämta erat barn?
Oj, oj, oj....
Låter helt klart som om TS har problem. Dålig attityd smittar! Man blir som dem man umgås med.....
Har läst hela tråden, och säger bara HJÄLP! klart att man kan vara irriterad, men den underliggande tonen i all din text som jag läser gör MIG irriterad, och inte på skolan.....
Om du nu hade frågat efter extra resurser INNAN ditt ban började på denna friskola så tycker jag att det verkar som om det redan fanns bekymmer... Varför frågar man annars?
Om du nu tycker att det är synd om din dotter på grund av de andra barnens beteende, att hon beter sig som hon gör på grund av dem, har du tänkt på att de kanske beter sig som de gör pga henne?
Att någon erbjuder en banan ska inte leda till detta bråk!
Att någon erbjuder något till din dotter borde ses som positivt! Hon blir sedd!
I detta läge tydligen inte lyssnad på, men hur många gånger "tjatade" kompisen om bananen?
Det är inget vi vet.... Eller hur?
Ibland är barn duktiga på att NÄSTAN tala sanning... Ibland kanske man som förälder måste ifrågasätta sitt barn. De lär sig snabbt att blinka med ögonen och klämma fram en tår, om det är det som gör att de får som de vill.
Lätt att skylla det ditt barn på andra barns beteende.... Skönt! Då slipper du ta ansvar!