Inlägg från: Bestla |Visa alla inlägg
  • Bestla

Vad skulle ni gjort om skolan ringer och säger att nu måste ni hämta erat barn?

Hade mitt barn betett sig så hade jag blivit tacksam över att de kontaktade mig eller fadern för att vi skulle kunna hämta. Dels för mitt barns skull, för bevisligen mår ju inte barnet bra om det fräser ut i såna attacker, och dels för de andra barnens skull, som inte ska behöva få hela dagen upp och ner på grund av mitt barn.

Jag anser verkligen inte att det är en lärares uppgift att uppfostra mitt barn, det är mitt och pappans jobb. En lärare ska lära och vägleda och verka som en positv förebild.

• Bestla
    konka79a skrev 2010-11-17 23:33:33 följande:

men många tror ju här att hon har dålig uppfostran, och tror att jag låter henne bete sig hur som helst. och att jag inte gillar att skolan ringer till mig fast jag skrivit flera gånger att jag inte har något emot detta men det gör dem inte rätten att säga nu måste ni hämta henne. Då kommer ju snart alla ungar se att om jag inte sköter mig så får jag gå hem så bra.

Men herregud, varför skulle barnen dra just den lärdomen?
    Jag tror inte att huvuddelen av barnen skulle tänka yippie av att bli hemskickade. Snarare tycka att det var pinsamt.
Svar på tråden Vad skulle ni gjort om skolan ringer och säger att nu måste ni hämta erat barn?