Inlägg från: Adephi |Visa alla inlägg
  • Adephi

Vad skulle ni gjort om skolan ringer och säger att nu måste ni hämta erat barn?

Skulle min dotter få ett sånt utbrott hade jag garanterat hämtat henne, (eller min son för den delen men han är bara 3).

För att få ett sånt väldigt utbrott, speciellt om det inte hör till vanligheterna så tror jag:

1: Skolan har inte resurser att lägga så på ETT barn, inte säkert det går att lugna heller.
    2: Något ut över det vanliga har hänt och barnet behöver komma bort från situationen för att dels kunna lugna sig och kunna prata om vad det var som hände.

Sen i efterhand skulle jag däremot vilja tala med skolan om deras syn på vad som hade hänt och hur vi ska jobba med att förebygga det hela från att hända igen.

• Adephi

Jag sa inget om ouppfostran, däremot tror jag att när ett barn som inte brukar få ett utbrott rasar till denna grad du verkar berätta så behövs det en paus och lugna sig och sen ta itu vad som hände.

Jag hade själv väntat mig att skolan ringde och sagt samma sak om mina barn skulle få något liknanade utbrott, för då är det något mer som är tokigt än att dom bara blivit lite arga.

• Adephi

Tänk åt andra hållet då TS..

Hur hade du reagerat om du eller din man hämtat henne och sen på eftermiddagen fått höra

"Din dotter hade värsta utbrottet idag. Hon gick på sina kompisar, ritade på väggar och svor åt fröknarna. Tre fröknar försökte lugna henne men sen kom rektorn efter x-tid (förmodligen ganska länge om 3 fröknar ska ha sitt försök) och lyckades (med nån magisk kraft i form av rektor) lugna ner henne.Men vi ville inte störa, ni är ju på jobbet"

Hade du varit mer nöjd då?

Ärligt talat, hade det varit mitt barn så hade jag velat att dom ringde, och för att om något av mina barn skulle få ett sånt utbrott så hade det garanterat hänt något utöver det vanliga.

• Adephi

Och mitt i sitt utbrott så var din dotter lugn nog att berätta vad som hade hänt? för jag misstänker att vid det laget som du pratade med din dotter hade hon kommit bort från situationen (åkt hem) och lugnat ner sig?

• Adephi
    konka79a skrev 2010-11-18 13:42:22 följande:
    När jag pratade först med dottern så var hon kvar i skolan och då berättade hon lite om det och hon var ledsen för att inte hon fick följa med och äta. Sen la jag på och pappa o lillebror var där och efter jag pratat färdigt med henne så blev hon ledsen igen., och sen innan jag skulle gå till rektorn så var hon hemma och jag ringde och prata med henne då också och då sa hon allt men hon var ledsen för att hon inte fick vara kvar i skolan.
    Hon var ledsen, dvs inte mitt uppe i det utbrott som gjorde att dom ringde till er först och främst..

Och jag skulle tro att det fanns betydligt fler ledsna och oroliga barn där än din dotter också..
Svar på tråden Vad skulle ni gjort om skolan ringer och säger att nu måste ni hämta erat barn?