Inlägg från: Mamma S |Visa alla inlägg
  • Mamma S

Vad skulle ni gjort om skolan ringer och säger att nu måste ni hämta erat barn?

konka79a skrev 2010-11-17 09:48:58 följande:
    Men detta är en fri skola vi fått hit och när de starta så sa de att det skulle finnas lärare om det var någon som behöver extra hjälp och det är därför jag skrev så.

Hade de inte lovat att det skulle finnas extra folk så hade det varit en annan sak, men det gjorde det ju idetta fallet men de var inte bara med henne utan de lät henne vara och hon fick gå som hon ville istället.
    Fast skolan kan ju inte fixa fram extra personal på en sekund när något sådant händer, dom menade nog att det finns resurser att sätta in om dom märker att någon elev behöver extra hjälp eller stöd. Jag tror inte att någon lärare ringer föräldrarna i onödan, och det kanske var bäst i detta fallet att din dotter fick komma hem? Om hon inte brukar få sådana utbrott förstår jag att skolan ville ha din hjälp, det är inte lätt för dom att veta hur dom bäst ska hantera sådana saker. Om skolan ringde ofta skulle jag förstå din ilska, men detta var ju bara en gång!
  • Mamma S
    SaramedM skrev 2010-11-17 19:47:53 följande:
    om någon tvångshöll mitt barn hade jag inte släppt tillbaka henne till den skolan kan jag säga!
    Det är den SISTA utvägen, och inget man tar till första gången
    Håller med!! Hålla fast ett barn på det sättet måste vara den absolut sista utvägen, och det tycker jag man gör BARA om barnet är så hysteriskt att det riskerar att skada sej själv eller någon annan allvarligt. Man kan göra saken mycket mycket värre genom att tvångshålla ett barn, jag skulle aldrig i livet göra det med någon annans barn!
  • Mamma S
    Rufsas skrev 2010-11-17 21:07:06 följande:
    SaramedM skrev 2010-11-17 19:47:53 följande:
    om någon tvångshöll mitt barn hade jag inte släppt tillbaka henne till den skolan kan jag säga!
    Det är den SISTA utvägen, och inget man tar till första gången
    Ni två har uppenbarligen aldrig arbetat på en skola.
    Nej, jag har inte arbetat på en skola. Men, både jag och Sara med M har barn med särskilda behov. Jag vet att min dotter (med asperger, ADD och Tourette) absolut inte går att hålla fast när hon får ett utbrott, det gör bara saken ännu värre. Hon får panik och mår jättedåligt om någon försöker göra så. Dessutom tror jag inte det är normalt i skolor att personalen håller fast barn som får utbrott / blir jättearga. Vad jag vet får dom bara göra det om dom i förväg kommit överrens med föräldrarna om att göra så därför att det är enda sättet att lugna barnet i fråga.
Svar på tråden Vad skulle ni gjort om skolan ringer och säger att nu måste ni hämta erat barn?