Inlägg från: MammaG |Visa alla inlägg
  • MammaG

Vad skulle ni gjort om skolan ringer och säger att nu måste ni hämta erat barn?

Jag håller med de som säger att det är förälderns ansvar att se till att barn kan bete sig, inte skolans. Skulle något dylikt mot förmodan hända med min son förväntar jag mig att de ringer, i synnerhet som det då skulle vara väldigt olikt hans vanliga beteende.
    Det är jag som har ansvar för mitt barn, både för att han har det bra och för att han beter sig som folk.
    Vet inte hur gammal din dotter var när den incident du nämnre på dagis inträffade, men de kanske helt enkelt tycker att man ska kunna vänta sig mer av en 6-åring än ett dagisbarn? Inte hade möjlighet/personalresurser att stävja vredesutbrottet?

Om det hände mig/mitt barn så skulle jag bli orolig, för ett så pass allvarligt vredesutbrott som jag utgår från att det var måste ju bero på mer än en banan, men jag skulle inte bli arg på skolan. Jag förväntar mig att de har en dialog med, och kontaktar mig om, allt som finns anledning att ta tag i när det gäller min son.

Svar på tråden Vad skulle ni gjort om skolan ringer och säger att nu måste ni hämta erat barn?