konka79a skrev 2010-11-17 11:28:09 följande:
Ja men det är väl ändå inte konstigt att hon blir irriterad när den andre eleven håller på hela tiden fast hon inte vill eller?? Och sen blev hon ju säkert arg på alla eftersom hon fick skulden fast hon inte ville ha bananen. Så hade fröken bara sett detta så ärligt talat tror jag inte att det inte hade blivit något av det om nu fröken hade sagt åt den andra eleven att Mathilda vill inte att du gör si och så. Men som jag skrivit innan och som jag inte tolererar är att även om man blir arg så ska man inte slåss, svära etc Men min tjej blir ledsen när någon inte lyssnar på när hon säger att hon inte vill. Och jag är stolt att hon vågar trots att hon är blyg säga ifrån när hon inte vill något. Men det gäller ju också att kompisarna accepterar när hon säger nej också. Och att lärarna verkligen kollar upp vad det verkligen var som hände.
Jag vet inte om det var till mig du menade, men att hon ritade på väggen och sade fula ord till fröken. Berodde det på den andre eleven det också?
Självklart ska barnen säga ifrån, men de ska också respektera andra människor och andras ägodelar.