• Emsan1990

Är det någon som har köpt en begagnad bilbarnstol som det har gått dåligt för?

Hejsan. Undrar om det är någon som köpt en begagnad bilbarnstol som inte varit i det skicket den skulle varit i.

Köpte nämligen en helt ny stor till min lilla tjej rätt nyss men behöver två stycken. så jag kan ha en hemma när sambon är iväg med bilen. ( tex jobbet). Och jag tycker det blir för dyrt att lägga ut flera tusenlappar igen för en bilbarnstol. jag har alltid varit negativ till att köpa begagnade bilbarnstolar men börjar överväga att köpa det.

• Svar på tråden Är det någon som har köpt en begagnad bilbarnstol som det har gått dåligt för?
  • Emsan1990

Tack för alla svar. Som sagt jag vet inte hur jag ska göra. Ska först kolla runt med folk jagk änner och kolla om någon har en stol vi kan köpa. Hadej ag haft råd hade jag köpt en ny självklart men priset på stolar är ju väldigt höga tyvärr

• Emsan1990

För att vi vill inte behöva ta ur stolen varenda dag ur bilen.
    sambon tar bilen till jobbet och har med stolen i bilen. Vi har bara en bil. Men jag åker ofta med andra om jag ska någonannanstans. Ska även köpa en till bil snart så det blir mycket neklare om vi har två.

• Emsan1990
    cicci85 skrev 2010-11-18 09:40:23 följande:
    jaså, om det är så ofta du behöver ta ur den förstår jag att du vill ha en hemma!
    På babyland har de ju britax twoway för 1695 kr just nu!
    Okej. Ja det var inte så dyrt :). Den ska jag kika på.
    Finesse skrev 2010-11-18 09:54:47 följande:
    hrm.. ni har råd med två bilar men inte två bilbarnstolar?

vi har råd med två bilbarnstolar men inte två bilar.. så olika det kan vara..
    Jag ska inte köpa bil precis nu men jag måste ju ändå ha en när jag ska börja jobba.
    Och ja , jag MÅSTE ha en på vinterhalvåret. Jag är en människa som gärna annars cyklar. Har inte använt bil sedan i våras men när lillan börjar på dagis och jag ska hinna med att motionera våran hund (siberien husky) på morgonen så kan jag inte ta bussen för det skulle ta för lång tid.
  • Emsan1990

Det sista skrev jag för att det kommer alltid moraltanter som ska påpeka att jag inte alls behöver ha bil . Utan att jag kan cykla, gå, ta buss osv.

• Emsan1990
    Pickeli skrev 2010-11-18 14:09:11 följande:
    De kan väl inte veta om du behöver ha bil eller inte? Alla kan inte gå, ta buss eller cykla överallt.
    Nej men det kommer alltid någon och påpekar att man inte alls behöver det man disskuterar, eller att man inte alltid behöver göra så. Därför la jag in det på en gång så slipper folk säga något om det :)
Svar på tråden Är det någon som har köpt en begagnad bilbarnstol som det har gått dåligt för?