• Emsan1990

Är det någon som har köpt en begagnad bilbarnstol som det har gått dåligt för?

Hejsan. Undrar om det är någon som köpt en begagnad bilbarnstol som inte varit i det skicket den skulle varit i.

Köpte nämligen en helt ny stor till min lilla tjej rätt nyss men behöver två stycken. så jag kan ha en hemma när sambon är iväg med bilen. ( tex jobbet). Och jag tycker det blir för dyrt att lägga ut flera tusenlappar igen för en bilbarnstol. jag har alltid varit negativ till att köpa begagnade bilbarnstolar men börjar överväga att köpa det.

• Svar på tråden Är det någon som har köpt en begagnad bilbarnstol som det har gått dåligt för?
  • Pickeli

Din fråga har ett enkelt svar. Om en begagnad stol tidigare blivit krockad eller skadad så är den osäker och ska bytas ut då den inte är säker.

Jag går också i samma tankar, men jag skulle aldrig köpa en beggad som jag inte visste var säker.

Google it!
  • mammma

de kan ju va ganska svårt se på en stol om den är hel eller ej.
    någon med erfarenhet hur en stol skyddat och hur den sett ut efter olyckan? har den haft synliga sprickor ???

• Pickeli
    mammma skrev 2010-11-16 11:50:04 följande:
    de kan ju va ganska svårt se på en stol om den är hel eller ej.
    någon med erfarenhet hur en stol skyddat och hur den sett ut efter olyckan? har den haft synliga sprickor ???
    En skadad stol kan se helt ny och fräsch ut på utsidan. Även fast den inte har sprickor så är den förstörd vid en krock!
    Google it!
  • Pellefanten

Att köpa en begagnad barnstol är det SÄMSTA du kan göra!!! En barnstol är förvärkad efter ett barns anvädning. Då materialet dom är gjorda av är färskvara. Och inte vill ni väl spela med era barns säkerhet?

• Pickeli
    Pellefanten skrev 2010-11-16 11:52:13 följande:
    Att köpa en begagnad barnstol är det SÄMSTA du kan göra!!! En barnstol är förvärkad efter ett barns anvädning. Då materialet dom är gjorda av är färskvara. Och inte vill ni väl spela med era barns säkerhet?
    Nej så är de tinte, man räknar livslängd i form av år, inte i antal barn som använt den!
    Google it!
  • Clotilda

Vore ju lustigt om man räknade livslängd i antal barn med tanke på att IF har en tjänst där man hyr och hela tiden byter upp bilbarnstol efterhand. Där får man begagnade okrockade livsdugliga bilbarnstolar. Vi tänker använda oss av det, men däremot skulle jag nog inte köpa begagnat av en okänd människa.

• Pickeli
    Clotilda skrev 2010-11-16 11:58:32 följande:
    Vore ju lustigt om man räknade livslängd i antal barn med tanke på att IF har en tjänst där man hyr och hela tiden byter upp bilbarnstol efterhand. Där får man begagnade okrockade livsdugliga bilbarnstolar. Vi tänker använda oss av det, men däremot skulle jag nog inte köpa begagnat av en okänd människa.
    Hur vågar du göra det om du inte vågar köpa begagnat? Det är ju i princip samma sak.

Vad för garantier har man på att stolen inte är krockad?
    Google it!
  • mammma
    Pickeli skrev 2010-11-16 11:59:46 följande:
    Hur vågar du göra det om du inte vågar köpa begagnat? Det är ju i princip samma sak.

Vad för garantier har man på att stolen inte är krockad?
    funderade på samma sak. och en stol skall ju inte va så gammal
  • Pellefanten
    Clotilda skrev 2010-11-16 11:58:32 följande:
    Nej De kasserar faktist stolarna efter 1 barn! Jag pratade med dom i veckan och frågade just det!
  • Clotilda
    Pellefanten skrev 2010-11-16 12:05:18 följande:
    Nej De kasserar faktist stolarna efter 1 barn! Jag pratade med dom i veckan och frågade just det!

Jasså, men så bra då. Så hade inte jag fattat det.

Och varför jag skulle våga använda begagnade stolar från IF och inte från privatpersoner är att IF är ett seriöst försäkringsbolag som, om de använde begagnade stolar, förmodligen skulle kunna garantera att de inte varit krockade. Människor som krockat sina bilar anmäler det till sitt försäkringsbolag och då skulle IF också kunna hålla koll på det.

Svar på tråden Är det någon som har köpt en begagnad bilbarnstol som det har gått dåligt för?