Prematurdagen 17/11 2010
i v 30+1 blev jag inlagd pga havandeskaps förgiftning, jag låg sedan ine till v 32+6 ( så jag han få två kortison sprutor) då läkarna bedömde att min kropp inte klarade av det längre.
så i v 32+6 föddes lilla Isabella 1640 g och 40 cm lång. hon skrek när hon kom ut.
första dygnet så låg hon i kuvös, hon hade även cpap och sondmatades, hon fick även en omgång med glukos dropp då hon hade lågt blodsocker.
andra dagen så klarade hon sig utan cpap och hon kunde även flytta till en värmebäd, hon fick även prova att amma, jag kommer fortfarande i håg känslan av när den där lilla skruttan började suga.
hon låg en vecka på en vanlig neo avdelning och vi fick sedan flytta till familje rum, vi låg sedan på familje rum i fem dagar, efter det så fick vi åka hem med hemsjukvård.
hon hade sond och ammades fram till hon var nästan två månader (runt bf) sen så klarade hon sig på enbart hel amning och vi kunde ta bort sonden, hon blev då även utskriven från hemsjukvården.
hon är nu snart nio månader (sju korigerat) hon är ca 67 cm lång och väger 6,5 kg och det är full fart från morgon till kväll och hon äter som en liten häst och följer utveklingen fint.