• Anonym (Orolig!!!)

Fick nyss veta att jag har HIV

Jag är 20 år och har precis fått veta att jag är HIV positiv.
    Det hela började för ett år sedan med att det tog slut mellan min pojkvän efter att han varit otrogen mot mig, jag tog en resa till Alanya tillsammans med min bästa kompis bara för att komma bort och ha kul.
    Där gjorde jag det största misstaget i mitt liv , jag hade oskyddat sex med en kille och fyfan vilka ångestkänslor jag hade direkt efteråt ... dem liksom bara sköljde över mig.

Jag kom hem och blev tillsammans med min pojkvän igen, jag förträngde det som inträffade i Alanya jättelänge. Men när jag märkte att det inte stod rätt till med mig så tog jag mig tillslut i kragen och uppsökte läkare.

Idag fick jag samtalet om att jag skulle komma dit, där berättade dem att jag var HIV positiv.

Jag vet knappt varken ut eller in, kan inte tänka klart!! Mår så fruktansvärt dåligt...
    Hur ska jag berätta för min pojkvän? För min familj? Vänner?! ..
    Hur ska jag kunna leva med denna sjukdom, hur länge får jag leva? Så många tankar...

Hjälp mig, hur berättar man för dem man älskar mest om sånt här?Gråter

• Svar på tråden Fick nyss veta att jag har HIV
  • Anonym (Vän)

Jag fick för en timme reda på att min bästa vän har HIV.
    Ja, man kan leva ett bra liv. Men för min vän är det svårt att klara medicinering och han är rätt dålig nu.
    Han fick reda på det för tre år sen.

Ja, det är så tråkigt.
    Och hur det än är, vi är många som haft sex oskyddat, utan att bli smittade. Men vissa har otur.

TS det ÄR en svår situation. Hoppas du klarar allt så bra som möjligt.

• MammaG

Vill bara förstärka vad andra sagt; att HIV idag är en sjukdom man kan leva med, det enda är att man måste tänka efter före i många situationer. Det gäller inte bara din hänsyn mot andra, utan även att du tar dina mediciner och är medveten om att du är mer infektionskänslig.

Hade en släkting som fick HIV på 80-talet och på den tiden var det synonymt med AIDS. Sedan dess har forskningen gjort enorma framsteg, och det som var en sanning då stämmer inte längre.  Som någon annan sa: idag är HIV inte längre ett dödsbud.
    Sköt om dig

• Rosa socka

Jag följer en jättebra blogg som är skriven av en ung tjej som har HIV, hon är en av de som blev smittad av "HIV-mannen" för något år sedan.
    Hon har skrivit många bra inlägg och jag rekommenderar dig att läsa den från start!
    Adressen är: hivbloggen.blogg.se

Jag tror att den kan vara bra för dig att läsa

❤ Oliver april -09 , Minikorv BF 101227 ❤
  • Anonym (Lycka min vän)

Stor kram till dig Ts och din kille Skäms
    Hur mår han ?
    Har han HIV ?

• Lumen

Oh TS, vanligtvis har man alltid något att säga men nu är man utan ord men med starka känslor. Du är i mina tankar. Hjärta

• Walle 2506

Bamsekramar till dig lilla vän!

• glit

<3 Ush jag börja gråta för dig.
    Men du klarar dig igenom det här, vi är starkare än vi tror alla människor!

Kraaam !!!

• amg

Usch vilken hemsk sits. Hoppas ni löser detta tillsammans. Kram

Svar på tråden Fick nyss veta att jag har HIV